Pelit-lehti vuonna 1991? Kyllä vain!

Ketju osiossa 'Uutiskeskustelu', aloittaja Tuomas_PELIT, 31.03.2015.

Pelit-brändi toivottaa teille neutraalia vuosineljännestä!

  1. Tuomas_PELIT

    Tuomas Honkala Tuomas_PELIT Admini

    Pelit-lehti vuonna 1991? Kyllä vain!

    Huhtikuussa ilmestyvän Pelit-lehden 250. numeron kunniaksi julkaisemme yksinoikeudella Pelit.fi:ssä ainutlaatuisen kappaleen lehden historiaa. Tämä on Tecnopressin sisäiseen käyttöön tuottaman Pelit-lehden 24-sivuisen näytenumeron kansi huhtikuulta 1991.

    Koelehden painosmäärä oli vain 15 kappaletta. Painoksesta ei ole jäljellä tiettävästi yhtään kappaletta (suurin osa tuhoutui Tecnopressin tulipalossa myöhemmin myöhemmin tuona keväänä). Ainoaksi pysyväksi muistoksi on jäänyt tämä Amiga 2000:lla tehty käsiskannaus.

    [​IMG]

    Lehden jutut vaikuttavat ainakin mielenkiintoisilta. Mitäköhän neuvostokooderit oikein suunnittelivat siellä Leningradissa, juuri ennen NL:n romahtamista? On myös jännittävää huomata, että lehden alkuperäinen toimintaidea oli ilmeisesti jonkin sorttinen pelimiesten lifestyle-lehti: "Pelit & Vehkeet"... Aikaansa edellä!
    Alkuperäiseen kirjoitukseen.
     
    meisseli_69, maanantai, Humakt83 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. OmegaPottamies

    Juho Pohjalainen OmegaPottamies

    Heti kannessa naisvihaa. Niin ne on ajat muuttuneet.
     
  3. Tuomas_PELIT

    Tuomas Honkala Tuomas_PELIT Admini

    Joo, no oli vähän toisenlainen aika tuolloin (1991). Topless-baarit jne.
     
    suurikelmi ja Veksu tykkäävät tästä.
  4. anylo

    Anssi Ylönen anylo

    Ai että, Gateway to Savage Frontier... Kyllä ne kultalaatikot vaan olivat hienoja.
     
  5. TheSamooja

    LEINO JOHANNES TheSamooja

    Mulla taisi itse asiassa joskus olla tuo (enoni oli tuohon aikaan töissä Nint... Tecnopressillä). Jos olisin tiennyt mikä harvinaisuus siitä tulee, niin en olisi käyttänyt hädän hetkellä saunan sytykkeenä kesämökillä. Oli vissiin ainoa Pelit, jossa Nirvin naama näkyi, vai muistanko ihan väärin? Ja sen palstan, jossa Todelliset Pelimiehet vertailivat vehkeitään voisi palauttaa lehteen, plz.
     
  6. Elämänsä basisti

    Juho Penttilä (Pelit) Elämänsä basisti Henkilökunta Mode

    Kovasti sitä yritetään elvyttää avustajakokouksen saunassa.
     
  7. SabaSaba

    Elias Suominen SabaSaba

    Olin varma, että tämä oli aprillipila, mutta olikin jo tiistain puolella postattu.
     
    Veksu tykkää tästä.
  8. Pullasuti

    Tommi Huhtala Pullasuti

    Minulla on tämä mökillä huussin seinälle niitattuna. Valitettavasti sivut 16-17 puuttuvat. Olisiko kellään myydä, tarjoan 140mk?

    Pehmeästi tehty käsiskannaus, kun etusivun hiirenkorva ei ole painunut, vaan on pysynyt tolleen pyöreänä.
     
  9. Tuomas_PELIT

    Tuomas Honkala Tuomas_PELIT Admini

    Sen aikaisilla skannereilla ei valitettavasti voinut tehdä ohjelmallista mouse-ear removalia. Amiga 2000:n muistirekisterit asettivat myös omat rajoitteensa (jotka eivät tietenkään liity suoranaisesti käsiskannereihin, mutta silti).