Blair Witch Volume 1: Rustin Parr [2]

Seuraavassa lyhyet ohjeet viimeiseen kahteen kohtaukseen. Ensimmäiseksi kolmannen päivän metsäosuus ja toiseksi neljännen päivän Burkitsvillen tapahtumat.

Kulje sisään metsään ja taistele tiesi eteenpäin. Tavoitteesi on kulkea kokonaan metsän läpi ja paljastaa eri paikkoja kuin toisena päivänä tekemälläsi vierailulla. Tarkista siis karttaasi usein.

Kun olet saanut homman hoidettua, mene vierailulle intiaani Asgayan luokse. Visiitin jälkeen lähde Asgayan mökistä ja kulje kohti kapeaa polkua, joka johtaa Parrin talon takapuolelle. Seiso katse kohti polkua, laita taskulamppusi ja kaikki aseet pois käsistäsi. Avaa sen jälkeen inventory ja valitse sieltä Parrs Twana, minkä pitäisi käynnistää tapahtuma. Ala kävellä kohti taloa. Saapuessasi talolle huomaat, että olet ajassa ennen kuin se paloi maan tasalle. Olet siis juuri kulkenut aikaportaalin lävitse.

Ota Parrin päiväkirjan sivu, joka on lattialla kellariin johtavien portaiden vieressä. Ota toinen päiväkirjan sivu pääkerroksessa olevasta takasta. Käänny sen jälkeen takan kohdalla ympäri ja ota luodit, jotka ovat kirjahyllyn vieressä.

Mene sen jälkeen vasemmalla olevasta avautumasta ja nouse portaita pitkin talon toiseen kerrokseen. Kulje oikealla olevaan huoneeseen, ota lattialla olevasta laatikosta ensiapupakkaus ja 40 luotia. Jatka sen jälkeen matkaasi yhdistävään huoneeseen. Kävele sieltä takaisin käytävään, käänny vasemmalle ja mene käytävän päässä olevaan kylpyhuoneeseen. Ota sieltä päiväkirjan kolmas sivu. Katso sitten ulos ikkunasta ja seuraa lasten touhuja.

Lähde ylös kolmanteen kerrokseen. Kulje aivan päähän asti, käänny vasemmalle ja ota neljäs sivu päiväkirjaan. Kulje kohti seinällä olevia piirustuksia, niin saat Real Twanan. Lähde sitten alas kellariin. Katso ensin Kylestä tehtyä piirrosta ja ota sitten se mukaasi. Esc-näppäimellä pääset pois piirroksen lähikuvasta. Kytke sen jälkeen Spectral Proximity Sensor päälle ja lähde pois kellarista sekä koko talosta.

Käytä inventaariossasi olevaa piirrosta (sketch) niin löydät vanhan kartan, jota ennen käytit. Käytä myös kompassia löytääksesi tiesi Coffin Rockiin. Kulje kohti vettä niin löydät ja otat kyytiin kadonneen nallekarhun, Mr. Brownien, joka kuuluu Mary Brownille. Palaa sitten portaalin luo kapealle polulle, joka johtaa Parrin talon takaosaan ja käytä Real Twanaa. Muista laittaa kaikki aseet ja muut esineet pois käsistä etukäteen.

Palattuasi todelliseen maailmaan lähde alueelta kohti Asgayan mökkiä. Ennen kuin kuitenkaan pääset sinne asti, vastaasi tulee jättimäinen Stick Figure. Kun se lähtee lähestymään sinua ja siirtyy pois pääalueelta, potki kivet alueelta, jossa se istuu. Saat tuhottua Stick Figuren.

Tämän jälkeen Jonathan Prye tulee puhumaan kanssasi. Hän kertoo sinulle, että hän jätti päiväkirjan Coffin Rockiin. Ennen kuin lähdet kuitenkaan päiväkirjan perään, palaa Asgayan luokse. Seuraa valkoista pöllöä Asgayan luo. Asgaya kertoo sinulle, että pikku poika on demonin riivaama ja haluaa sinun selvittävän demonin nimen. Ota ammukset kahdesta salkusta ja ensiapupakkaus pöydältä ennen kuin lähdet.

Suuntaa sitten takaisin Coffin Rockiin. Päästyäsi perille näet lyhyen pätkän päiväkirjan löytymisestä. Katso päiväkirjaa sen jälkeen tarkkaan inventaariossa. Palaa Asgayan luo ja puhu hänen kanssaan. Tajuat siinä vaiheessa, että nallekarhu kuuluu Mary Brownille, mikä tarkoittaa sitä, että hän on demonin valtaaman pojan seuraava uhri. Löytääksesi Bleeding Boy Twanan vie hänet Coffin Rockiin ja käytä häntä hämäämään demonia. Lähde Asgayan luota ja suuntaa kohti kaupunkia.

Tämän jälkeen alkaakin pelin viimeinen osuus, eli neljännen päivän Burkitsville. Käy ensin vierailulla koulussa ja puhu opettajalle. Lähde sen jälkeen koulun pihalta, niin alkaa tapahtua. Mene sitten kirkkoon ja kävele aina alttarille saakka, pääset keskustelemaan pastorin ja Maryn kanssa. Saat selville, että Kyle on takahuoneessa. Lähde juoksemaan alttarilta ja juokse takaoven läpi. Juokse kovaa vauhtia Kylen perään. Saat hänet kiinni kadulla.

Älä missään nimessä päästä häntä menemään sheriffin toimistolle asti tai joudut pidätetyksi. Kun saat hänet kiinni kadulla, vapautat hänet paholaisen otteesta. Tämän jälkeen käyt lyhyen keskustelun Kylen kanssa, jonka jälkeen näet pastorin poistuvan kirkon takaosasta Maryn kanssa.

Juokse takaisin pääkadulle. Käänny ja juokse kaupungintalon ohitse, käänny sitten oikealle koulun pihan ja kaupungin talon väliin. Tapaat pastorin ja Maryn. Pastori pudottaa kantamansa lapion, joten ota se kyytiin. Jahtaa sen jälkeen pastoria ja Marya, samalla kun suuntaat kohti koulun pihan aitaa, joka johtaa metsikköön. Lyö pastoria lapiolla ennen kuin tämä ehtii koulun portille saakka. Kun olet saanut pastorin tainnutettua, Mary haluaa puhua kanssasi. Hän kertoo sinulle kolme vihjettä ja sanoo sen jälkeen, että sinä olet seuraavana tapettavien listalla. Sheriffi ja opettaja ilmaantuvat paikalle ja vaativat tietää, mitä on tapahtunut. Pastori herää siinä vaiheessa, jolloin ryhmä demoniotuksia pääsee vapaaksi.

Juokse metsään. Sinut ympäröi joukko päitä. Kun pakenet, sinuun iskee salama ja päät katoavat. Näkyviin ilmestyy kuitenkin vanha nainen. Seuraa naista tämän talolle. Kävele hänen luokseen ja yritä puhua hänen kanssaan monta kertaa, jotta hän suostuu vastaamaan. Nainen kehottaa sinua ottamaan seinällä olevan sivun. Käänny ja kävele kohti etuovea. Katso oikealla puolella olevaa seinää. Ota siinä oleva sivu ja ota sitten naisen antama Stick Figure (Twana).

Poistu talosta ja palaa kaupunkiin. Kun pääset koulun pihalle, paikalle saapuvat sheriffi, pastori, Mary ja opettaja. Myös tuntematon tyyppi ilmestyy paikalle, lähde hänen kanssaan takaisin metsään. Kun tuntematon hahmo katoaa, suuntaa Asgayan mökille. Puhu hänelle nopeasti ja lähde sen jälkeen Parrin talolle johtavalle kapealle polulle.

Käytä karttaasi löytääksesi polun nopeasti. Seiso polun ulkopuolella ja käytä Weaver Twanaa. Sitten vain katso, mitä tapahtuu. Käytä sen jälkeen Bleeding Boy Twanaa, niin ansa virittyy.

Taistele sitten tiesi takaisin Coffin Rockiin. Kulje keskellä Coffin Rockia olevan pojan ruumiin luokse. Samalla hetkellä, kun tuntematon tyyppi ilmestyy, ammu demonia, ota poika ja juokse takaisin Parrin talolle johtavalle kapealle polulle. Jos demoni saa sinut kiinni ennen kuin onnistut selvittämään, mihin suuntaan mennä, pääset hengestäsi. Jatka kuitenkin yrittämistä niin kauan, että ehdit paikalle, johon viritit ansan. Jos seuraat tuntematonta heppua, pääset paikalle nopeammin ja turvallisemmin. Kun vihdoin pääset perille, voit katsoa pelin loppuvideon, joka alkaa pojan pelastumisesta.

Lisää aiheesta