Yrmy-Gabriel palasi ruoskan kahvaan viime vuonna, kun Lords of Shadow sai kaksin kappalein lisäpelattavaa.
Lords of Shadow’n kaksi DLC:tä jatkavat peruspelin lopetuksesta toimien jälkisoittona tarinalle. Reveriessä Gabriel palaa vampyyrilinnaan ja liittoutuu vampyyrityttö Lauran kanssa tarkoituksenaan estää muinaisen demonin herääminen. Hommat jäävät kesken, joten tarina saadaan päätökseensä vasta Resurrectionissa.
Meno on yhtä toimivaa ja haastavaa mätkettä kuin peruspelissä, mutta raivostuttavia äkkikuolemakohtia on lisätty moninkertaisesti. Menevä toimintameno pätkitään vähän väliä hyppelykohdilla tappavien kalojen täyttämän järven jäällä tai piiloleikeillä laavameren yllä. Kohdat vielä vaativat yritystä ja erehdystä, joten rentouttavaa pelattavaa Lords of Shadow ei vieläkään ole.
Reveriessä tarinaa kuljetetaan välivideoiden sijaan näteillä taidekuvilla. Budjettiratkaisu vai taiteellinen valinta, ken tietää. Lisäkummallisuutena Resurrectionissa palataan pelimoottorilla tehtyihin videoihin, mikä tekee kaksikon tyylistä kummallisen poukkoilevan.
Ilo ei tunnetusti kestä pitkään, mutta Lords of Shadow -DLC:t ovat silti liioittelua. Lisärit sisältävät yhteensäkin vain kourallisen uusia kenttiä, joiden läpäisyyn ei monta tuntia kulu. 800 Microsoft -puntaa yksittäisestä lisäristä tuntuu ryöstöltä, puolet siitä olisi ymmärrettävissä rajoissa.
Kun Castlevania: Lords of Shadow on jo itsessään valmis pakkaus, ei tupladelsut tuo peliin yhtään mitään tarpeellista. Lisäosat kannattaa hankkia vain jos on aivan pakko saada tietää, mitä Gabrielille tarinan päätöksen jälkeen tapahtui.
72