Destiny 2 esiteltiin Los Angelesissa

Bungien scifiräiskintä Destiny 2 ilmestyy syyskuun 8. päivä PS4:lle ja Xbox Onelle. PC-versio ilmestyy myöhemmin, mutta Activision lupasi paljastaa tarkan päivämäärän lähiviikkoina. Tavallisesta poiketen PC-versio julkaistaan pelkästään Battle.netissä. Lisäksi Bungien sijaan käännöksen tekee ulkopuolinen tiimi.

Destiny 2 ei jatka siitä mihin ykkösessä jäätiin vaan tilanne nollataan. Red Legion hyökkää Maan viimeiseen kaupunkiin kaapatakseen Travellerin (se iso pallo) itselleen. Travellerin mukana katoavat myös kaikki pelaajien taidot ja ykkösessä kerätty saalis. Ykkösen veteraaneille ainostaan hahmon ulkonäkö säilyy samana, jos niin haluaa. 

Sentinel heittää suojakilven omiensa turvaksi.

Kakkososa säilyttää Destinyn kolme hahmoluokkaa: titaanit, warlockit ja hunterit. Kakkososa lisää kolme uutta erikoistumisalaa. Erikoistuminen vaikuttaa vahvimpaan super-kykyyn. Sentinel Titan saa Kapteeni Amerikka -henkisen voimakilven, jonka voi heittää vihollisiin tai jonka suojassa voi iskeä lähitaisteluun. Dawnblade Warlock saa hehkuvan miekan, joka ampuu liekkejä. Arcstrider Hunter taas saa lähitaisteluaseekseen sähökeihään. 

Kakkososan tukikohtana toimii Euroopan Dead Zone -alue, joka on tekijöiden mukaan pari kertaa suurempi kuin yksikään ykkösosassa nähty pelialue. Maan lisäksi tarinassa seikkallaan myös Saturnuksen Titan-kuussa, jonka kaupungit on rakennettu metaanimeren päälle kuin öljynporauslautat. Titan toimii myös Vanguardien Zavalan pakopaikkana. Jupiterin Io-kuu taas on warlockien ja guardianien pyhä paikka. Ykkösestä tuttu Vex on vallannut kääpiöplaneetta Nessuksen, jonka laji on muuttanut jättimäiseksi tietokoneekseen.   

Activision piti julkistuksen yhteydessä myös ison pelitilaisuuden, jossa yksinpelin demotehtävän lisäksin päästiin käpistelemään neljä vastaan neljä -moninpeliä ja kolmen hengen co-oppia eli strike-tehtävää. Käytännössä pelattavana oli kaikki muu sisältö paitsi raidit ja patrol mode, jonka sivutehtävien tarkoituksena on antaa yksinpelaajalle satunnaista sisältöä ja sekkailtavaa. Tekijöiden vahvana markkinointiviestinä olikin, että kakkososassa Destiny tarjoaa jotain kaikille pelaajatyypeille yksinpelaajasta raidaajaan. Esimerkiksi yksinpelikampanjan luvataan kertovan ykkösosaa selkeämmän ja kokonaisemman tarinan, jonka tarkoituksena on imasta pelaaja Destinyn maailmaan. 

Yhden päivän perusteella Destiny 2 vaikuttaa tutulta ja toimivalta. Kokonaisuus on hyvällä tavalla nettiroolipelin ja nettiräiskinnän ristisiitos. PC-versio tuntuu käännökseltä. Konsoleita korkeammasta resoluutiosta ja vikkelämmästä ruudunpäivityksestä huolimatta grafiikat ovat ihan kiva -tasoa, vaikka demokoneet olivat GTX 1080 -myllyjä. Itse ohjaus toki toimii hyvin ja konsoleiden halomaiset tähtäysavut loistavat poissaolollaan.

Kesällä päästään pelaamaan avointa betaa, mutta betan alkupäivää ei vielä tiedetä. Todennäköisesti se paljastetaan viimeistään kesäkuun E3-messuilla.