Tomena Sanner (Wii)

Vaikka Japani ei ole enää videopelitaivaan johtotähti, paikallinen videopelikulttuuri on edelleen toista luokkaa kuin meillä. Nipponin poikien ja tyttöjen henkinen etumatka näkyy huumorissa ja rentoudessa.

Tomena Sannerin sankari on uratykki, jonka on aivan pakko päästä bilettämään, hinnalla millä hyvänsä. Pukumiehen posketon matka bileisiin kuvataan yksinkertaisen kasaritasoloikan ja mätkinnän yhdistelmänä, jossa vastaan lappaa kaikkea mahdollista shaolin-munkkien ja dinosaurusten kautta valtaviin mechoihin.

Aikaa vastaan juokseva salaryman rynnistää eteenpäin automaattisesti, joten hepun ohjaamiseen tarvitaan vain yksi näppäin. Kaikki on kiinni ajoituksesta. Jos ajoitus on ajoissa, myöhässä tai täydellisen kohdallaan, sankari joko liukuu sen selkää pitkin, törmää dinon mahaan tai tekee hurjan mäkihyppyloikan otuksen selästä. Jotta homma ei menisi liian helpoksi, toisinaan mokauksella on positiivisia seurauksia ja hypyt ketjuttuvat.

Tomena Sannerin ainoa ongelma on pituus. Kun ajoitussysteemi imeytyy selkäytimeen, yhdeksän muun muassa viidakon, kuun ja helvetin läpi kiertävää kenttää suhahtavat noin tunnissa läpi. Lisähupia irtoaa paikallisesta moninpelistä. Kilpailuissa ruutu jaetaan pelaajien kesken ja haamuina näkyvien vastustajien menoa häiritään erilaisilla bonuksilla.

Tomena Sanner on höyhenenkevyt, kohelluskoulukunnan huumoripläjäys, joka kirvoittaa taatusti muutaman naurun. Päättömien ideoiden ja mainioiden animaatioiden myötä Tomena Sanner on reilusti enemmän kuin mitättömien osiensa summa.

80

Lisää aiheesta