Turkulainen Rival Games julkisti Alien: Blackout -pelin mobiilille. Selviytymiskauhupelissä yritetään pysytellä avaruusasemalla piilossa turvana vain liiketunnistimet ja valvontakamerat. Sankarina seikkailee Amanda Ripley. Aina yhtä iloinen internet käänsi jo pelin mainoslauseen: "A horrifying new chapter in the Alien saga" vitsiksi. Peli nähdään samana jatkumona Diablo-mobiilipelin kanssa ja julkaisutraileri kerää Youtubessa sarjatulella dislike-ääniä. Alien: Blackout ilmestyy App Storeen, Google Playhin ja Amazon Appstoreen tammikuun 24. päivä.
Turkuun ilmainen tipsi: jos haluaa vuonna 2019 saada reippaasti internet-vihaa niskaansa niin kannattaa ostaa oikeudet johonkin todella rakatetttuun IP:hen ja sitten julkaista sille j0ku mahdollisimman paljon pelaajaa aliarvioiva yksinkertainen mobiilipeli. Mobiilipelit menestyy jos ne on hyviä, ei tarvinnut Clash Of Clans tai muut isoa nimeä taustalle, kyllä jonnet sen pelin löytää jos se on hyvä. Ja taas HC-miehet, jotka fanittaa Alienia, ei voisi vähempää kiinnostua mobiilipelistä. Minusta ihan typerää rahan roskiin heittämistä ostaa kalliilla se IP. Toivon toki menestystä Turkulaisille, ja toivon että olen väärässä.
Vinkkisi ei oikeasti ole ilmainen: Supercellin menestys perustuu siihen, että he tekevät pelit sadoilla tuhansilla ja mainostavat sadoilla miljoonilla. Toki julkaisuun asti päässeet pelit ovat olleet hyviä.
Valmiilla IP:llä lisätään rutkasti näkyvyyttä. Noita mobiilipelejä tulee päivässä kymmeniä uusia, joten ilman IP:tä on vaikea saada minkäänlaista näkyvyyttä, vaikka olisi kuinka hyvä peli. Tarvitaan myös tuuria.
Tämä on tietty totta. Ja sillä fanipoikien kiukkupissin määrällä ei ole mitään väliä jos kuitenkin iso porukka on tuotteen valmis ostamaan. Vinkkini koskikin juuri tuota internet-vihan keräämistä, se onnistuu näin oikein sujuvasti.
Menikö se näin? Eikö firma ollut vielä aika pinteessä, kun tekivät Clash of Clansia, ja kun pelin huomattiin tuottavan erinomaisesti, alettiin lisäämään mainostamista? Korjaa jos tulkitsen viestiäsi väärin, mutta minulle viestisi aukeaa niin, että Supercellin menestys perustuisi jäätävään mainosbudjettiin.
Asiasta mitään tietämättä en usko että ne on ostanu oikeuksia alieniin vaan peli on tilaustyönä niiltä.
Et tulkitse väärin. Se on sekä seuraus että syy. Näkemykseni mukaan Supercell kasvoi miljardiyritykseksi, koska he uskalsivat panostaa niin isosti. Toki taustalla oli paljon muutakin, muun muassa keskimääräistä selvästi parempaa pelintekoa, erinomainen ajoitus, markkinoiden tuntemus, free-to-play-lainalaisuuksien muita parempi hallinta jne.
Tarkoitat kai "ostamaan loottibokseja"? Tämähän on mobiilipeli, ei kai yksikään mobiilipeli enää nykyään maksa mitään vaan massi kerätään mikromaksuilla?
Näin näen sen itsekin. Markkinointi on firmassa hoidettu hyvin ja siihen on ymmärretty panostaa. Tuon aloittamiseen vaan on mielestäni vaadittu nimenomaan se hyvä peli, tai ainakin hyvin tuottava peli. Mielenkiintoista nähdä, kuinka turkulaisten Alien-pelin käy. Jotenkin tuntuu, että mobiilipelit ovat oma maailmansa näin pc-pelien parissa ja Pelitin foorumilla elävän kuplassa, jossa mobiilipelejä päin ei tarvitse katsoakaan, eikä niitä huomaa enää muutamia kaduilla vastaan tulevia Pokemon Go -tallustajia lukuunottamatta.