Total War: Three Kingdoms rikkoi jo miljoonarajan

Ketju osiossa 'Uutiskeskustelu', aloittaja Tuksa, 29.05.2019.

Pelit-brändi toivottaa teille neutraalia vuosineljännestä!

  1. Tuksa

    Tuukka Grönholm (Pelit) Tuksa Admini

    Uutissarjassamme faktat olivat jo otsikossa toistetaan, että Total War: Three Kingdoms ylitti miljoonan myydyn pelin rajan jo julkaisuviikollaan. Creative Assemblyn mukaan se on pelisarjalle uusi ennätys.

    Tulos oli tosin odotettu, sillä strategiapeli sijoittuu Kiinaan, joka on noussut pelimaailman suurimmaksi yksittäiseksi markkinaksi. Kiina on myös Steamin tärkein kasvualue tällä hetkellä. Itse pelikään ei ole hullumpi, mikä osaltaan auttaa.

    "Three Kingdoms tekee shogunit ja on lähdemateriaalilleen todella uskollinen. Toinen nappiin mennyt suoritus on isolla kartalla tapahtuva strategiaosuus. Väittäisin, että se on tässä parempi kuin yhdessäkään toisessa Total Warissa. Aiemmin olen vältellyt diplomatiaa, mutta Three Kingdomsissa olen solminut ystävyyssuhteita ja koordinoinut hyökkäyksiä liittolaisteni kanssa. Valitettavasti tekijätiimin ideat eivät ole riittäneet taisteluiden uudistamiseen, sillä taistelu ja tekoälyn tyhmyydet ovat tuttuja aiemmista osista. Yksikkövalikoima tuntuu myös todella pieneltä verrattuna Warhammerin runsaudenpulaan, mutta syynä on toki kampanjan varhainen aikakausi. Erinomainen onnistuminen pelisarjassa", kommentoi Pelit-lehden tavoittama peliasiantuntija Samu Ollila.