Lord of the Rings: Conquest (DS)

Battlefield of the Rings -sarjan DS-käännös hämmästyttää vääntämällä käsikonsolin tehoja kaakkoon. Suuret taistelualueet kuvataan muutaman soturin näkövinkkelistä, jossa ohjattavaa ukkoaan voi vaihtaa lennossa maagin, jousimiehen, ritarin ja sankarin välillä. Taistelu aaltoilee vallattavien lippujen välillä ja yläruudussa pyörii kummankin puolen miesvoima. Ei auta vaikka oma ukko piileskelisi nurkassa, jos aseveljet kaatuvat viimeiseen mieheen.

Alun into suurista taisteluista laantui nopeasti heikkotasoisen, ensimmäisen sukupolven Nintendo DS -ruutuni yrittäessä pusertaa Keski-Maan ruskea-harmaa-musta-väripalettia näkyviin. Taistelin Istarin liekki otsassa ja nenä kiinni ruudussa, mutta yritäpä lyödä takaisin, kun harmaat örkit hyökkäävät tummanruskealla hiekkakentällä keskellä yötä. Jopa loimuava Balrog näytti ruskealta möntiltä posliinissa. Onneksi jousimiehellä voi ampua automaattisesti osuvaa sokkotulta ja ritarilla pyöriä hyrränä miekka ojossa. Tappoja tulee amokkinakin.

Keski-Maan DS-käännös on pelikokemukseltaan yllättävän uskollinen konsoliversioille (Pelit 2/03, 75 pistettä). Suurimpana heikkoutena on taisteluiden yksinkertaisuus. Omalla ukolla voi huitoa ja paeta, mutta muuten rähinään ei juuri vaikuteta. Omien joukkojen komentaminen tai hieman parempi fiilis siitä, että kentällä sotisi muitakin kuin minä ja kolme kyljessä nyhräävää kaveria toisi taisteluun todellista tunnelmaa.

75

Lisää aiheesta