Resident Evil: The Mercenaries 3D (3DS)

The Mercenaries noudattaa vihreää elämäntapaa ja uusiokäyttää vanhojen Resident Evilien jämäpalat.

Tiukkaa toimintaa ja hikeä tarjoaa Resident Evil -brändin ensimmäinen askel 3DS:n harvoissa peliriveissä. Tai ensimmäinen harha-askel, sillä tiukka toiminta loppuu lyhyeen ja hiki nousee tuskaisasta kierrätyksestä.

Mercenariesin ideana on isojen Resident Evilien minipelin tyyliin nitistää mahdollisimman monta zombahtavaa natiivia aikarajassa. Nopea toiminta ja arkuista löytyvät bonukset kasvattavat tehtävän pistesaldoa, jota voi sitten esitellä tutuille ja tuntemattomille. Tarinallista yksinpelisisältöä ei ole lainkaan, vaan pisteiden pokaaminen on ainoa motivaattori.

Uutta sisältöä odottavat pettyvät karvaasti, sillä Resident Evil: The Mercenaries 3D sisältää vain ja ainoastaan tasan samoja kenttiä ja vihollisia kuin iso-Ressut 4 ja 5. Kahdeksasta pelattavasta hahmosta muutama on sentään uusia, mutta jostain käsittämättömästä syystä nelosen Leon ja Ada on jätetty kokonaan pois.

On sääli, että Mercenaries on sisällöllisesti niin köyhä, sillä itse toiminta on aivan yhtä hyv... toimivaa kuin isojen poikien Resident Evileissä, eikä audiovisuaalinen toteutuskaan ole lainkaan hassumpi. Ruudunpäivitys tosin ottaa nokkiinsa liiallisesta vihollismäärästä, ja värejä olisi voinut käyttää muustakin kuin sieltä harmaimmasta päästä.

Ironisesti koko pelikasetin kiinnostavinta antia on Resident Evil: Revelations -pelin demo. Lyhyt pläjäys vihjaa, että kunnon Resident Evilin voi tehdä myös käsikonsolille. Jollei kirves heilahda ja Revelationsin elämänlanka katkeaa yhtä lyhyeen kuin niin monen muun sittemmin perutun 3DS-nimikkeen.

67