Suomen pelimyynti nousi ennätystulokseen

clashofclans

Suomen pelialan kokonaismyynti ylitti 186 miljoonaa euroa vuonna 2013. Luku on lähes kaksinkertainen verrattuna pelkkään fyysisten pelien myyntiin vuonna 2011, kertoo suomalaisen pelialan etujärjestö FIGMA.

Hyllypelien myynti on laskenut vuoden 2011 luvuista liki kolmanneksen, joten digipelien markkinaosuus on kasvanut jo 60 prosenttiin kokonaismyynnistä. Eniten myydään diginä mobiilipelejä, joita myytiin arviolta noin 37 miljoonalla eurolla.

Tiedot julkaistiin Nordic Game Sales 2013 -raportissa, jonka ovat koonneet pohjoismaisen pelialan etujärjestö ANGI, Gfk Entertainment ja SuperData Research.

Raportissa ei ole mukana pelilaitteiden, verkkomoninpelien ja muiden palvelujen arvokorttien, pelitarvikkeiden eikä muiden lisämateriaalien (esim. pelifiguurit) myyntimääriä.