Activision ostaa karkkia kuudella miljardilla Activision Blizzard ostaa King Digital Entertainmentin osakkeet 5,9 miljardilla dollarilla. King on vastuussa Candy Crush Sagasta, yhdestä niitsä Kolmesta Suuresta mobiilipelihitistä. Activision maksoi osakkeista 18 taalaa kappale, 20 prosenttia ylihintaa lokakuun 30. päivän kurssiin verrattuna. Activisionin johtokunta on yksimielisesti hyväksynyt kaupan, joka toteutuu kun Kingin johtokunta hyväskyy sen myös. 2014 Activision teki voittoa 4.7 miljardia, King 2.1 miljardia. Alkuperäiseen kirjoitukseen.
Ovathan tuota jo pidempään harrastaneet ironisesti läpällä muistaakseni Honkala ja Grönholm. Ainakin yhdessä vaiheessa, nyt ei ole vähään aikaan näkynyt.
Homma vain karkasi käsistä kun joka toinen uutinen alkoi olla ironisesti läpällä otsikoitu. Silloin se ei ollut enää ironista eikä läppää.
Arvasin otsikosta! Onko tuolla Kingillä muuta "merkittävää" "peliä", kuin tuo CCS? Aika mellevää voittoa kyllä tekee. Aikookohan AV/Blizzard pistää kunnolla paukkua mobiilipeleihin?
Eikös niitä * Saga-pelejä ole monta muutakin? Tiedä sitten, paljonko ne tuottavat CCS:ään verrattuna.
Tämähän on niin anticlickkihuoraus otsikko. Kuka ei arvannut otsikosta? Uutista ei tarvinnut edes lukea.
Optimoidussa otsikossa voi mainita vain GTA:n tai NHL:n, muut brändit ovat liian pieniä nimettäviksi.
Kaikki perustaunot joilla on älyluuri tai tabletti pelaa aina tuota candy crushia. Ei kannata yliarvioida ihmisten tyhmyyttä kun tekee pelejä myyntiä varten. Paskakin myy kun sopiva asiakaskunta osuu kohdalle.
Tosin tuosta käy ilmi, että ostaja on peliyhtiö ja kohde mobiilipeli, joten parantamisen varaa. Ultimaattinen klikkihuorausotsikko olisi tyyliin :"Kuka teki ja mitä! Katso kuvat! (seksivau)"
Jos kaikki on läppää, niin onko läpällä itsellään enää mitään merkitystä? Huumorin idea on siinä, että se yllättää meidät jollain, joka poikkeaa päänsisäisestä käsityksestämme kohteena olevasta asiasta. Tästä syystä mihin tahansa läppään kyllästyy, jos sitä toistaa liikaa. Se ei enää yllätä millään tavalla. Jos toisto menee niin runsaaksi, että käytännössä suusta tai näppikseltä tulee hyvin suureltao sin vain saman vitsin toistoa, niin voidaan jo miettiä, onko kyseessä enää huumori lainkaan.
Aamen. Hyvä vitsikin vanhenee tietyn kohdan jälkeen. Britit ovat kuitenkin toiston God Tierillä ja rikkovat sen toiston juuri oikealla hetkellä oikealla tavalla eikä kukaan oikeastaan ikinä osaa odottaa sitä vaikka tässä vaiheessa jo pitäisikin.
Twiittilistan perusteella otsikon olisi pitänyt olla muotoa "Activisionille riittää, kuha saa karkkia." Loppuvuoden lehtien arvosteluotsikot ja väliotsikotkin täynnä hahhah-hauskaa fisuilua.
Hieman hullu hinta. Minecraft meni 2,5 miljardilla Microsoftille ja Star Wars-lisenssi 4 miljardilla Disneylle. Onko Candy Crushilla oikeasti niin lojaalit fanit, että tämä kauppa kannattaa...?
No eihän näissä pelien hinnoissa ole mitään järkeä. Noin sama hinta, mitä Nokian koko matkapuhelinbisneksellä? Niin no, olihan se pisnes sössitty, mutta silti.
Jos firma tuottaa voittoa yli kaksi miljardia vuodessa, niin onhan se kannattavaa. Riski vain on siinä, ettei voi tietää jatkuuko se voiton tuottaminen vielä muutaman vuoden ajan vai ei. Jos jatkuu, niin helpostihan tuossa kaupassa voitolle pääsee. Jos ei jatku, niin sitten tietysti tulee takkiin.
Muistan joskus 90-luvulla kun täällä mietittiin miten naiset saadaan pelaamaan. Millainenkohan haloo siitä olisi syntynyt, jos olisi ehdotettu, että suklaan himolla.
Silloin ei kovinkaan kummoista, koska juttu olisi julkaistu pienenä pätkänä jonkun nörttilehden uutisosiossa.
Wau, pari nörttiä olisi kommentoinut jotain joskus kuukauden kuluttua ilmestyvällä postipalstalla. Valtava haloo.
Minun tilaukseni alkoi numerosta 1/2002, ja ainakin siihen aikaan ja minusta joitain vuosia sen jälkeenkin tuo oli vielä kuuma puheenaihe.