Blogit
Yhteisö
Asiakaspalvelu
Artikkelit
Kirppis
Myydään
Ostetaan
Haku
Missing required value
Hae
Tilaa lehti
Käyttäjätunnus
Salasana
Kirjaudu
Muista minut
Rekisteröidy
Unohdin salasanani
Liity / Kirjaudu
Pelit.fi
Keskustelu
>
Julkiset
>
Uutiskeskustelu
>
Ennakossa Dragon Age: Inquisition
>
Vastaa ketjuun
Pelit-brändi toivottaa teille neutraalia vuosineljännestä!
Käyttäjätunnus:
Ihmisvarmistus:
Viesti:
<p>[QUOTE="Puupertti Ruma, post: 2585635, member: 2389"]Sinulla ei taida olla ihan kauheasti käsitystä siitä, miten käsittämättömän vaikeaa tuollaista on tehdä. Vaihtoehtoja valintojen vaikutusten todentamiseen on kuitenkin vain kaksi: joko kirjoitetaan kaikki käsin tai koodataan proseduraalista tavaraa. Käsin tekeminen on työlästä ja aikaa vievää työtä, josta valinnaisten juonikuvioiden tapauksessa suurin osa menee harakoille kun tehtyä työtä ei joko pelata läpi tai huomata muuten vaan. Proseduraalisesta sisällöntuotannon isot firmat ovat lopettaneet melkein kokonaan, sillä sen työstäminen on vaikeaa sen täydellisen ennustamattomuuden vuoksi. Vuoden tai kolmen työ ei välttämättä tuota yhtään mitään hyödyllistä (kuten Fablet tai Spore) vaan yleensä tuloksena on tylsää (hyvänä esimerkkinä Daggerfall). Lisäongelmana tietty se, että kaikki dialogi on välttämättä tehtävä käsin, Turingin-testiä läpäissyttä konetta kun ei ole keksitty.[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="Puupertti Ruma, post: 2585635, member: 2389"]Sinulla ei taida olla ihan kauheasti käsitystä siitä, miten käsittämättömän vaikeaa tuollaista on tehdä. Vaihtoehtoja valintojen vaikutusten todentamiseen on kuitenkin vain kaksi: joko kirjoitetaan kaikki käsin tai koodataan proseduraalista tavaraa. Käsin tekeminen on työlästä ja aikaa vievää työtä, josta valinnaisten juonikuvioiden tapauksessa suurin osa menee harakoille kun tehtyä työtä ei joko pelata läpi tai huomata muuten vaan. Proseduraalisesta sisällöntuotannon isot firmat ovat lopettaneet melkein kokonaan, sillä sen työstäminen on vaikeaa sen täydellisen ennustamattomuuden vuoksi. Vuoden tai kolmen työ ei välttämättä tuota yhtään mitään hyödyllistä (kuten Fablet tai Spore) vaan yleensä tuloksena on tylsää (hyvänä esimerkkinä Daggerfall). Lisäongelmana tietty se, että kaikki dialogi on välttämättä tehtävä käsin, Turingin-testiä läpäissyttä konetta kun ei ole keksitty.[/QUOTE]
Käyttäjätunnus tai sähköpostiosoite:
Oletko jo rekisteröitynyt?
En, luo uusi käyttäjätili.
Kyllä, salasanani on:
Unohtuiko salasana?
Muista kirjautumiseni
Pelit.fi
Keskustelu
>
Julkiset
>
Uutiskeskustelu
>
Ennakossa Dragon Age: Inquisition
>
Keskustelu
Keskustelu
Pikalinkit
Uudet viestit
Menu