Blogit
Yhteisö
Asiakaspalvelu
Artikkelit
Kirppis
Myydään
Ostetaan
Haku
Missing required value
Hae
Tilaa lehti
Käyttäjätunnus
Salasana
Kirjaudu
Muista minut
Rekisteröidy
Unohdin salasanani
Liity / Kirjaudu
Pelit.fi
Keskustelu
>
Julkiset
>
Uutiskeskustelu
>
Pelit-lehden kustantaja vaihtuu
>
Vastaa ketjuun
Pelit-brändi toivottaa teille neutraalia vuosineljännestä!
Käyttäjätunnus:
Ihmisvarmistus:
Viesti:
<p>[QUOTE="Eeko, post: 2637938, member: 161"]Journalismin digisiirtymää on nyt märehditty jo 15 vuotta. Meillä alkaa olla jo jonkin verran tietoa retrospektiin:</p><p><br /></p><p>1) Nettimainoksiin nojaaminen on race to the bottom. Nettikampanjointi on sinänsä ihan ok, mutta näkyvyyskikkailu ja klikkausten metsästys puukottavat suoraan median käytettävyyteen ja hyödyllisyyteen.</p><p><br /></p><p>2) Sosiaalinen media osaa olla myös antisosiaalinen. Blogit ja ilmaislehdet eivät pysty tehokkaasti käsittelemään oikeasti vaikeita aiheita tai ulottamaan mediaa oman rinkirunkkauskerhonsa ulkopuolelle. Paperilehtiä ei sentään ole pilattu kommenttikentillä.</p><p><br /></p><p>3) Somekupla tyhmentää. Uutistilauksen sankarillinen ragequittaaminen epämiellyttävän uutisoinnin myötä toimii. Välttämällä suututtamasta kohderyhmää pärjää siedettävästi. Tough shit silloin, kun olisi tarve kirjoittaa jostain kontroversiaalimmasta.</p><p><br /></p><p>4) Paperi ei ole itseisarvo, mutta se on premium-lisäarvo. Paljon on bittivirtaa valunut unohduksiin ja verkkoarkeologia on nykyään ihan oikea juttu. Uusimman lehden Harvester-juttu kertoo, miten säilyväistä tieto oikeasti on. Long Playta lukiessa tulee jatkuvasti fiilis et "ai vitsi kun nää sais arkistoitua kirjana..." Kaikki tieto ei toki kaipaa arkistointia.</p><p><br /></p><p>5) Nopeuskilpailu on kivaa, mutta myös hitaammalla tahdilla on puolensa. Nettilehti on hyvä kertomaan nopeasti, miten hieno ja innovatiivinen Battlefield 4 onkaan. Kuukaisittainen almanakka taasen voidaan taittaa kertomaan, miten huono se onkaan samanaikaisesti ilmestyvää Call of Dutyä vastaan, miten julkaisun yhteydessä moninpeli meni rikki ja miksi pukinkonttiin olikin fiksumpaa tunkea vaikka samoihin aikoihin ilmestynyt Super Mario 3D World.</p><p><br /></p><p>Edellä mainituista syistä tein viime vuonna <strike>neljä</strike> viisi uutta premium-lehtitilausta. Jotkut virtuaalisia, jotkut paperisia. Vastakkainasettelu ei ole netin ja paperin, vaan reaaliaikaisen uutisoinnin ja hitaan journalismin välillä. + ajopuukamppailu agitaation ja medialukutaidon kanssa.[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="Eeko, post: 2637938, member: 161"]Journalismin digisiirtymää on nyt märehditty jo 15 vuotta. Meillä alkaa olla jo jonkin verran tietoa retrospektiin: 1) Nettimainoksiin nojaaminen on race to the bottom. Nettikampanjointi on sinänsä ihan ok, mutta näkyvyyskikkailu ja klikkausten metsästys puukottavat suoraan median käytettävyyteen ja hyödyllisyyteen. 2) Sosiaalinen media osaa olla myös antisosiaalinen. Blogit ja ilmaislehdet eivät pysty tehokkaasti käsittelemään oikeasti vaikeita aiheita tai ulottamaan mediaa oman rinkirunkkauskerhonsa ulkopuolelle. Paperilehtiä ei sentään ole pilattu kommenttikentillä. 3) Somekupla tyhmentää. Uutistilauksen sankarillinen ragequittaaminen epämiellyttävän uutisoinnin myötä toimii. Välttämällä suututtamasta kohderyhmää pärjää siedettävästi. Tough shit silloin, kun olisi tarve kirjoittaa jostain kontroversiaalimmasta. 4) Paperi ei ole itseisarvo, mutta se on premium-lisäarvo. Paljon on bittivirtaa valunut unohduksiin ja verkkoarkeologia on nykyään ihan oikea juttu. Uusimman lehden Harvester-juttu kertoo, miten säilyväistä tieto oikeasti on. Long Playta lukiessa tulee jatkuvasti fiilis et "ai vitsi kun nää sais arkistoitua kirjana..." Kaikki tieto ei toki kaipaa arkistointia. 5) Nopeuskilpailu on kivaa, mutta myös hitaammalla tahdilla on puolensa. Nettilehti on hyvä kertomaan nopeasti, miten hieno ja innovatiivinen Battlefield 4 onkaan. Kuukaisittainen almanakka taasen voidaan taittaa kertomaan, miten huono se onkaan samanaikaisesti ilmestyvää Call of Dutyä vastaan, miten julkaisun yhteydessä moninpeli meni rikki ja miksi pukinkonttiin olikin fiksumpaa tunkea vaikka samoihin aikoihin ilmestynyt Super Mario 3D World. Edellä mainituista syistä tein viime vuonna [S]neljä[/S] viisi uutta premium-lehtitilausta. Jotkut virtuaalisia, jotkut paperisia. Vastakkainasettelu ei ole netin ja paperin, vaan reaaliaikaisen uutisoinnin ja hitaan journalismin välillä. + ajopuukamppailu agitaation ja medialukutaidon kanssa.[/QUOTE]
Käyttäjätunnus tai sähköpostiosoite:
Oletko jo rekisteröitynyt?
En, luo uusi käyttäjätili.
Kyllä, salasanani on:
Unohtuiko salasana?
Muista kirjautumiseni
Pelit.fi
Keskustelu
>
Julkiset
>
Uutiskeskustelu
>
Pelit-lehden kustantaja vaihtuu
>
Keskustelu
Keskustelu
Pikalinkit
Uudet viestit
Menu