Blogit
Yhteisö
Asiakaspalvelu
Artikkelit
Kirppis
Myydään
Ostetaan
Haku
Missing required value
Hae
Tilaa lehti
Käyttäjätunnus
Salasana
Kirjaudu
Muista minut
Rekisteröidy
Unohdin salasanani
Liity / Kirjaudu
Pelit.fi
Keskustelu
>
Julkiset
>
Uutiskeskustelu
>
Ultiman kloonaaminen käy työstä...
>
Vastaa ketjuun
Pelit-brändi toivottaa teille neutraalia vuosineljännestä!
Käyttäjätunnus:
Ihmisvarmistus:
Viesti:
<p>[QUOTE="Tuomas_PELIT, post: 2943771, member: 8"]Jep. Pelkkiä numeroita tuijottamalla on vaikea muodostaa kokonaiskuvaa pelisysteemin flow'sta. Lisäksi on helppo harhautua räknäämään pelkkää yksi-vastaan-yksi-tilanteen toimintalogiikkaa. Kun esim. yksitoista hirviötä mäiskii neljää sankaria, niin siinä loppuu nopeasti mittatikku kesken.</p><p><br /></p><p>Yksinkertainen on kaunista, mutta en silti halua pelkistää ropesääntökyhäelmääni pelkäksi muutaman suoritusarvon vertailuksi. Vaikka hahmojen ominaisuusluettelo pysynee ultimamaisen suppeana, ajattelin täydentää systeemiä Firaxis-XCOMista matkituilla jokaisen tasonnousun yhteydessä valittavilla perkeillä. </p><p><br /></p><p>Perkit vaikuttaisivat ennen kaikkea action pointsien käyttöön ja eri actioneiden hintaan. Jos esimerkiksi taikominen katsotaan koko vuoron maksavaksi actioniksi, niin perkki, joka sallisi taikomisen JA liikkumisen olisi luonnollisesti hyvin arvokas. Lähitaistelijan arvo-perkkejä voisivat olla esimerkiksi kahden käden aseiden käsittely yhden käden aseina tai yksi ilmainen counter-attack per vuoro.</p><p><br /></p><p>Mitä stamina-systeemeihin tulee, niin kokeiltuani sitä vuoden takaisessa zombipeliprojektissani, olen vakuuttunut että sillä voi syventää ja toisaalta tasapainottaa vuoropohjaista taktista taistelua merkittävällä tavalla. Stamina-mekaniikalla saa mm. mukavasti kasvatettua vihollisten ympäröimäksi tulemisen riskiä, jos hyökkäysten torjunta/vähäisenkin vahingon kärsiminen katsotaan staminaa kuluttavaksi toiminnaksi.[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="Tuomas_PELIT, post: 2943771, member: 8"]Jep. Pelkkiä numeroita tuijottamalla on vaikea muodostaa kokonaiskuvaa pelisysteemin flow'sta. Lisäksi on helppo harhautua räknäämään pelkkää yksi-vastaan-yksi-tilanteen toimintalogiikkaa. Kun esim. yksitoista hirviötä mäiskii neljää sankaria, niin siinä loppuu nopeasti mittatikku kesken. Yksinkertainen on kaunista, mutta en silti halua pelkistää ropesääntökyhäelmääni pelkäksi muutaman suoritusarvon vertailuksi. Vaikka hahmojen ominaisuusluettelo pysynee ultimamaisen suppeana, ajattelin täydentää systeemiä Firaxis-XCOMista matkituilla jokaisen tasonnousun yhteydessä valittavilla perkeillä. Perkit vaikuttaisivat ennen kaikkea action pointsien käyttöön ja eri actioneiden hintaan. Jos esimerkiksi taikominen katsotaan koko vuoron maksavaksi actioniksi, niin perkki, joka sallisi taikomisen JA liikkumisen olisi luonnollisesti hyvin arvokas. Lähitaistelijan arvo-perkkejä voisivat olla esimerkiksi kahden käden aseiden käsittely yhden käden aseina tai yksi ilmainen counter-attack per vuoro. Mitä stamina-systeemeihin tulee, niin kokeiltuani sitä vuoden takaisessa zombipeliprojektissani, olen vakuuttunut että sillä voi syventää ja toisaalta tasapainottaa vuoropohjaista taktista taistelua merkittävällä tavalla. Stamina-mekaniikalla saa mm. mukavasti kasvatettua vihollisten ympäröimäksi tulemisen riskiä, jos hyökkäysten torjunta/vähäisenkin vahingon kärsiminen katsotaan staminaa kuluttavaksi toiminnaksi.[/QUOTE]
Käyttäjätunnus tai sähköpostiosoite:
Oletko jo rekisteröitynyt?
En, luo uusi käyttäjätili.
Kyllä, salasanani on:
Unohtuiko salasana?
Muista kirjautumiseni
Pelit.fi
Keskustelu
>
Julkiset
>
Uutiskeskustelu
>
Ultiman kloonaaminen käy työstä...
>
Keskustelu
Keskustelu
Pikalinkit
Uudet viestit
Menu