Pelit-lehdessä 1/92 Jukka Tapanimäki arvosteli Another Worldin 84 pisteen arvoiseksi, ja valitteli tiukasti ennaltamäärättyä ongelmien ratkomisjärjestystä. Normaalin seikkailupelin tapaan maisemaa ei voi vaihtaa, jos jokin ongelma ei ratkea. Janne Särkelä sai kuitenkin ongelmat ratkaistua ja koodit etsittyä, joten apua olkaa hyvä.
Alku (edji)
Mene oikealle ja listi madot. Jatka matkaa äärimmäisenä oikealla olevaan ruutuun ja saat pedon perääsi. Juokse lujaa vasemmalle kielekkeelle. Leiki Tarzania hyppäämällä liaaniin ja katkaise se. Heilauta itsesi oikealle, jolloin lennähdät alkuruutuun. Juokse (taas) pedon lähtöruutuun. Peto ammutaan, sinut tainnutetaan ja viedään vankilaan.
Vankila (hici)
Tuuletuskanava (flld)
Keinuta häkkiä, kunnes se lentää vartijan päälle tainnuttaen hänet. Ota ase maasta ja juokse kaverisi kanssa oikealle sellien ohi. Kaverisi rupeaa aukomaan ovea, joten pidä huolta, ettei hän kuole. Kun ovet aukeavat, mene oikealle ja hissillä kaverisi kanssa alimpaan kerrokseen ja katkaise sähkö. Nouse siitä seuraavaan kerrokseen. Juokse vasemmalle aukon luo (hissi). Mene alas ja vasemmalle hissillä ylös. Ammu porukkaa kunnes kaverisi avaa tuuletusluukun, johon sujahdat.
Pakotie (libc)
Tuhoa ovet ja mene oikealle. Juokse käytävää pitkin ulos ja tapa häiskä. Mene sillalle ja hyppää pitkä hyppy. Pudottuasi kielekkeelle tee aukko seinämään ja mene aukosta.
Luolasto (ccal)
Altaanpohja (edil)
Paasi (fadk)
Mene alas kivipaadelle ja siitä oikealle luolan kuusi ohi. Juokse ensimmäisen kivivyöryn ohi. Toisen kivivyöryn kohdalla odottele sopivaa tilaisuutta. Varo köynnöstä, ammu sitä niin se väistyy (kivet eivät osu sinuun ollessasi ylhäällä) ja mene oikealle altaan pohjalle. Ammu köynnökset ja hypi lätäköiden yli.
Ammu seinä pois ja mene takaisin ensimmäiseen kivivyöryyn (varo köynnöstä). Siellä on seinällä lintu, jonka ammut. Mene luola kuuteen, odota kunnes köynnös tulee ylös ja hyppää tippukiviin. Hyppää viimeisestä tippukivestä pitkälle vasemmalle kivipaadelle. Mene paaden alapuolelle vasemmalle ja ammu paaden alaosaa. Mene ylös lammenpohjaan, ammu seinämää ja JUOKSE!!!!!!
Juokse nopeasti vasemmalle luola kahteen kivilaatan päälle. Odota kunnes vesi on nostanut laatan, ja juokse ylintä reittiä vesiputouksen ohi.
Holvisto (kcij)
Mene oikealle, hyppää alas ja tapa häiskä. Jatka matkaa oikealle ja alas. Näet hissin, mene alas vasemmalle ja tapa tyyppi. Kipitä kattokruunun luokse ja ammu se alas. Lampsi takaisin hissin ohi oikealle. Joku tulee ja ottaa kiinni, joten potkaise häntä, hae aseesi ja ammu. Mene ylös holvi kolmosesta oikealle. Kävele ovien lähelle, jolloin ne avautuvat.
Kun tyyppi lähettää energiapallon, peräänny ovilta niin että ne sulkeutuvat. Odota, niin tyyppi kuolee. Kipitä kupolin luo, katso pallosta tyypin varjoa ja ammu kun varjo on pallon alaosassa. Mene holvi seitsemään. Ammu kummatkin hirviöt. Lampsi oikealle ja hyppää altaaseen.
Allas (icah) (fiei)
Sukella pohjaan saakka. Uiskentele vasemmalle luola seitsemään, vasemmanpuoleisesta ylös menevästä aukosta saa happea. Mene alas katkaisemaan sähkö. Ui ylös.
Pakomatka (lald)
Mene holvi kymmenestä alas, ammu seinä oikealta ja juokse henkesi edestä holvi viiteentoista kattoluukun alle. Puolustaudu kunnes kaverisi noukkii sinut ylös. Mene tankkiin, jolla saavutte areenalle. Painele aluksen nappeja kunnes löydät nappulan, joka sinkoaa teidät ulos.
Linna (lfek)
Juokse välittömästi oikealle ja tapa vartija. Jatka matkaa oikealle niin kaverisi liittyy seuraasi. Kipitä kaverisi perässä oikealle. Sinua ammutaan. Putoat alas, mutta joku ottaa sinut kiinni, heittää seinään ja potkaisee oikealla olevaan huoneeseen. Kaverisi tulee auttamaan sinua ja heidän tapellessaan ryömi vipujen luo. Kun tappelu on päättynyt ja tyyppi tulee sinua kohti, vedä vivusta. Vedä heti toisestakin vivusta ja mene säteeseen. Katsele surullinen loppu ja olet pelannut pelin läpi!