Apex Legends menettää yleisöään

Historia toistaa taas itseään, sillä markkinatutkimusyritys SuperDatan mukaan Apex Legends putosi huhtikuussa tuottavimpien pelien kärjestä. Helmikuussa nettiräiskintä ylsi 92 miljoonan dollarin kuukausituloihin, mutta viime kuussa pelillä oli "vain" 24 miljoonan dollarin tulot. SuperData tosin muistuttaa tiedotteessaan, että Apex Legendsin julkaisu oli Super Datan mittauksissa tuottoisin free-to-play-pelin avauskuukausi koskaan. 

Julkaisija EA uskoo silti vankasti Apex Legendsin mobiilikäännökseen, sillä toukokuun alussa olleessa tulosjulkistuksessa firma ilmoitti Apex Legendsin mobiilikäännöksen ja Kiina-julkaisun olevan kuluvan vuoden tärkeimpiä projekteja yhtiössä. Free-to-play-markkinat ovat erityisen vahvat mobiililla juuri Aasiassa. 

Pelin tehnyt Respawn on aikaisemminkin hukannut yleisönsä suhteellisen nopeasti. Molemmat Titan Fallit ovat kärsineet täsmälleen samasta ongelmasta, sillä varsin pian julkaisuun jälkeen yleisö on karannut pelaamaan jotain muuta.