Black & White [2]

Elukan strength-arvoa pystyy parhaiten nostamaan, kun antaa sille kiven ja heti sen jälkeen (ennen kuin elukka heittää kiven pois) laittaa sen juoksemaan. Elukka juoksee tällöin kivi kädessä niin pitkään, kun pidät sitä liikkeessä. Tämä nostaa nopeasti strength-arvoa.

Taikoja kannattaa opettaa elukalle, kun sillä on opetusköysi (leash of learning) päällä. Laita taika päälle, kun elukka katselee ja taio taika. Jos elukka tajuaa edes osan taiasta, näet elukan päällä lampun ja prosenttimäärän, kuinka paljon se on oppinut. Myös sillä, minne taian taiot, on merkitystä. Jos esimerkiksi heität tulipallolla taloa, elukka tajuaa, että taloja pitää heittää tulipalloilla. Elukka kannattaa siis opettaa taikomaan esimerkiksi viljaa Village Storeen ja uhrauspaikalle.

Kannattaa opettaa elukalle, miten sammutetaan tulipalo ja kuinka kastellaan puita. Se kannattaa opettaa kastelemaan pieniä eikä isoja puita, koska pienien puiden täytyy kasvaa, ja kyläläiset ovat niin tyhmiä, että ne hakkaavat aina kaikkein pienimmät puut ensimmäiseksi.

Elukkaa kannattaa läimäyttää, kun se yrittää syödä vaikka lampaan, eikä sen ruokatarve ole vielä kovin korkea, koska näin se oppii, ettei se saa syödä ennen kuin sillä on kunnon nälkä. Sama temppu toimii myös kun haluat sen nukkuvan vähemmän. Lyö sitä, kun se on menossa nukkumaan.

@Tekijät:BLACK & WHITE -FANI

Ensimmäinen kenttä on helppo ja hyvä paikka kouluttaa otusta. Siellä on myös otuksenkasvattaja, jolta voi napata mukaan netistä imuroidut eläimet. Vietä siis mahdollisimman paljon aikaa tällä tasolla. Suorita myös ainakin tehtävä, jossa nainen valittaa kylän lasten kadonneen, ja tehtävä jossa ogre valittaa nälkää. Tulevaisuuden kannalta olisi myös kätevää, jos järjestäisit hipille musiikkikivet oikeaan järjestykseen.

Kadonneiden lapsien tehtävä hoidetaan seuraavasti. Katso vähän naisen talosta ylöspäin, siellä on kaivoksen sisäänkäynti. Zoomaa kohtuullisen lähelle sisäänkäyntiä, ja sinun pitäisi nähdä viittaan pukeutunut pillipiipari. Hae otus paikalle ja kiinnitä se, millä tahansa hihnalla ukkeliin. Pillipiipari menee paniikkiin, ja voit poimia hänet maasta. Tästä saat palkinnoksi miracle dispenserin, joka tuottaa kaikille hyvin hyödyllistä heal-taikaa. Opeta se otuksellesi.

Ogren tehtävä on helppo, viskaa vain otuksen päälle ruokaa kylän varastosta. Ogre löytyy Nemesiksen entisen elukan läheltä. Saat suuremman healin, jonka otus oppii Heal with Gesture -nimellä. Kun sinulla on nämä kaksi, voit parantaa otustasi aina taisteluissa. Jos riimun piirtäminen tuntuu vaikealta kiireessä, kokeile seuraavaa: piirrä ensin toinen puolikas, pysähdy hetkeksi ja piirrä sitten toinen. Riimun ei tarvitse olla tarkka, mutta liika huitominen saattaa olla kohtalokasta varsinkin netissä pelattaessa.

Hipin tehtävä on jo hieman vaikeampi, kivet löytyvät pääasiassa kallioilta ja yksi kivenhakkaajan mökin vierestä. Kun olet järjestänyt ne oikein, saat dispenserin, josta löytyy create food. Opeta sekin otuksellesi ja näytä samalla, mihin valmis ruoka tungetaan. Pienellä harjoituksella otuksen saa myös tekemään ruokaa temppelin pihalla tanssiville palvojille.

Jos olet jo poistunut ensimmäisestä kentästä, ei hätää. Mene Save game -huoneeseen temppelissä ja klikkaile Previous Level -automaattitallennuksia, kunnes pääset takaisin ensimmäiseen kenttään. Otus ei menetä kykyjään, vaan pysyy samanlaisena vaikka lataatkin aikaisempia pelejäsi.

Jos otus ei tunnu kasvavan millään, pistä se nukkumaan temppelin sisäänkäynnille Creature Peniin.

Yleispätevä sääntö otusta koulutettaessa on, että aina kun teet miracleja, hommaa otus katsomaan. Jos se ei opi, pue sen päälle opetusköysi ja heittele vain lisää taikoja. Älä kuitenkaan esimerkiksi ammuskele ilmaan salamoita, koska silloin otus oppii että salamat pitää nimenomaan heittää ilmaan. Sen sijaan mene aina vihollisen kylään opettamaan vihamielisiä taikoja, jotta otus ei vahingossakaan kärvennä omiasi. Jos kuitenkin haluat olla äärimmäinen hyvyyden ilmenemä, älä opeta otukselle lainkaan tappotaikoja.

@Tekijät:VILLE P.

Saat loppumattomasti ruokaa ja puuta seuraavalla tempulla. Aktivoi ruoka- tai puuihme (Food/Wood Miracle). Pidä sitten kättä kylän kaupan tai työpajan ovella ja paina nopeasti ja peräkkäin oikeaa hiirennäppäintä. Jos onnistuit, suuri määrä ruokaa tai puuta ilmestyy vähällä manan menetyksellä.

@Tekijät:JANNE R.

Kyläläisten nimiä pääsee muokkaamaan avaamalla pelin hakemistossa olevan names.txt-tiedoston (kannattaa tehdä aluksi varmuuskopio). Nimiä voi muuttaa täysin oman mielen mukaan, kunhan nimien lukumäärä vastaa tiedoston ensimmäisellä rivillä olevaa lukua.

Ajan kulkua pystyy hidastamaan painamalla pohjaan alt-näppäin ja painamalla ykköstä. Alt + 2 puolestaan nopeuttaa aikaa.

Mikäli koneesi päivämääränä on huhtikuun ensimmäinen, hahmosi jättää hymynaama-jalanjälkiä maastoon.

Paina pelin aikana F2 ja mene God's Playgroundiin. Poistu ensimmäisestä tutoriaalista painamalla esc. Zoomaa sen jälkeen niin ulos kuin mahdollista ja etsi pieni saari ison saaren vierestä. Kun löydät sen, zoomaa sinne. Pyöritä kameraa niin, että katsot pientä saarta ja näet suuren saaren taustalla. Aivan pienen saaren alaosassa on kaksi rantapalloa, kaksi keilapalloa ja keiloja, joissa on hymynaama.

Lisää aiheesta