2K julkisti Sid Meier's Civilization VI -strategiapelin ja paljasti samaan rytäkkään myös pelin julkaisupäivän: Civilization VI ilmestyy lokakuun 21. 2016.
Idea on sama kuin edelliset 25 vuotta: tarkoituksena on johdattaa oma kansa kivikaudesta avaruusaikaan.
"Civilization VI rakentuu Civilization-sarjan vankan perustuksen päälle ja olemme lisänneet uusia elementtejä. Visuaalinen tyyli sai innoituksensa löytöretkien ajan kartoista ja työkaluista, teimme myös tärkeitä pelielementtimuutoksia kuten laajentuvat kaupungit ja aktiivisen tutkimuksen", kertoo Firaxis Gamesin pääpelisuunnittelija Ed Beach lehdistötiedotteessa.
Samalla listattiin myös tekijöiden mielestä viisi tärkeintä uudistusta:
Ennakkoon paras muutos, tuurilla jopa parannus, edellisestä osasta on yksi yksikkö per heksa -ajatuksen kehittäminen. Civilization VI:ssa yhteen heksaan mahtuu taas useampi yksikkö, jolloin jalkaväen tueksi voi komentaa panssarintorjuntayksikön tai uudisraivaajien turvaksi laittaa soturit. Useamman samanlaisen yksikön voi yhdistää armeijakunnaksi.
Kaupunkien rakennustyyliä muutetaan, sillä jatkossa kaupungit laajentuvat useamman heksan alueelle. Kirjastot ja koulutus eivät ole ainoa tavat viedä tutkimusta eteenpäin vaan tutkimusmatkailulla, ympäristön muokkaamisella ja uusien kulttuurien myötä voi saada vauhtia kehitystyöhön. Diplomatian luvataan heijastavan paremmin aikakausien kehitystä. Alkupelin alkeellisesta kanssakäymisestä siirrytään kohti erilaisia liittoja ja sopimusneuvotteluja. Moninpeliä kehitetään lisäämällä mukaan kimppapeliä ja lyhyempiin lanisessioihin sopivia skenaarioita, jotka on tarkoitus ehtiä pelata yhdeltä istumalta.
Koska julkaisupäivä on niin lähellä, peliä esitellään taatusti kesän E3- ja Gamescom-messuilla, jolloin saadaan tarkempia yksityiskohtia muutoksista.