Cyberpunk 2077 -roolipeli ilmestyi 10. joulukuuta ja pelillä oli äärimmäisen vauhdikas ensimmäinen viikonloppu.
CD Projekt Red ilmoitti, että peli myi ennakkoon 8 miljoonaa kappaletta. Pelimyynnistä PC:n osuus oli 59 prosenttia, mikä nostaisi Cyberpunk 2077:n kaikkien aikojen eniten julkaisupäivänä myyneeksi täysihintaiseksi PC-peliksi. Cyberpunk 2077 myi PC:llä noin 4,7 miljoonaa kappaletta ennakkoon. Peli on jo tuonut kehityskustannuksensa takaisin.
Julkaisupäivän siirtyminen ja pelitiimin loppurutistuksen venyminen kuukausien pituiseksi herätti keskustelua. Tiimi teki muun muassa kuusipäiväistä työviikkoa käytännössä normiviikkona. Tiimin bonukset oli sidottu esimerkiksi pelin saamiin arvosanoihin, mutta perjantaina tiimiläiset saivat Bloomberg-uutistoimiston mukaan sähköpostiviestin, jossa CD Projektin johto otti täyden vastuun julkaisusta ja lupasi maksaa bonukset täysimääräisinä.
Viikonloppu päättyi anteeksipyyntöön Twitterissä, jossa CD Projekt Red pyytää anteeksi sitä, että firma ei antanut PS4- ja Xbox One -konsoliversioita ennakkoon arvostelukäyttöön. Konsoliversiot ovat tällä hetkellä selvästi huonommassa kunnossa kuin PC-versio, joka sekään ei ole ongelmaton. Konsoliversioille on luvassa ensimmäinen massiivinen päivitys viikon kuluessa, seuraava tammikuussa ja sitä seuraava helmikuussa. Tarkoitus on parantaa pelin yleistä toimivuutta last gen -konsoleilla. Myös PC-versiolle on luvassa päivityksiä tasaisesti.
Roolipeli on käyttöliittymältään kankea ja monin tavoin keskeneräinen, mutta harvassa pelissä on yhtä immersiivinen ja yksityiskohtia pursuava maailma kuin Cyberpunk 2077:ssä. Neonväreissä hohtava Night City on liki yksi pelin hahmoista. Käsikirjoitus ja ääninäyttely jättää useimmat muut pelit varjoonsa, joten siinä mielessä ollaan täysin Witcher 3 -tasolla. Xbox One -versiota en ole kokeillut, mutta PS4-versio on kieltämättä kohtuuttoman kehnossa kunnossa julkaisupeliksi.