Diablo 2 [18]

Alkuun pari eri näkemystä Diablon moninpeliin. Ensin äänessä on barbaari, sitten velhotar. Barbaarin vinkit on tarkoitettu Hell-tasolla pelaaville tai Nightmare-tasoa juuri lopettaville.

Jos et käytä jousta, niin kannattaa heti tason 30 jälkeen alkaa sijoittaa pisteitä Whirlwindiin koska se on todella tehokas ja melkein jokainen barbaari käyttää sitä. Jos haluat maksimihyödyn, käytä Mana Leech sormusta tai amulettia, jossa on 5-10 prosenttia mana stolen per hit. Pyöriessäsi vihollisjoukon läpi saat samalla ne manat takaisin, jotka menetit tehdessäsi Whirlwindin.

Muihin taitoihin ei kannata satsata paljonkaan. Poikkeuksena on Leap, jolla jo viitostasolla pääset tehokkaasti karkuun, jos sinut on saarrettu ja elinneste alkaa uhkaavasti pudota. Iron Skiniin kannattaa panostaa sen mukaan miten pelaa, eli siis jos olet enemmän rynnäkkömiehiä, jolla on paljon Healthia niin Iron Skiniin ei kannata pistää montakaan pistettä.

Natural Resistances on alussa hyvä, mutta pian niistä ei saa kuin neljä pistettä jokaiseen resistanssiin yhtä taitopistettä kohden, joten se ei juuri auta Hell-tasolla, kun kaikki resistanssit on muutenkin melkein miinuksen puolella.

Sotahuudot ovat aika turhia, vaikka niitä useat käyttävätkin, mutta se on ihan makukysymys käyttääkö omia etuja ajavia taitoja vai tiimin puolesta edullisia. Pian saavuttaessasi tason 20 barbaarin, kannattaa päättää mitä aselajia alkaa käyttää ja panostaa Combat Masteryyn sen mukaan. Itse käytän miekkoja, joissa on 15 pistettä sijoitettuna Sword Masteryyn, joka nostaa attack ratingia ja damagea mukavasti. Massiivista tuhoa aiheuttavat, mutta todella hitaat Hell-tasolla ilmestyvät Martel-De-Fer-maulit ovat hyviä, jos niissä on Normal attack speed tai edes Slow attack speed. Whirlwindiä tehdessä nopeudella ei ole paljonkaan tekemistä, koska hahmo pyörii kuin väkkärä osuen monta kertaa samaan viholliseen nopeaa tahtia. Tavallisessa rivitaistelussa pitäisi olla maulien ja muiden vasaroiden kanssa Attack Rating kohdallaan, ettei tulisi niitä ikäviä hutilyöntejä, jotka antavat viholliselle aikaa lyödä sinua.

Jos satut löytämään uniikit Goblin Toe -jalkineet, käytä niitä! Niistä saa 25 prosenttia crushing blow, eli noin joka neljäs lyönti vie viholliselta puolet energioista. Goblin Toet yhdistettynä Rattlecage-panssariin, joka antaa myös 25 prosenttia, antavat yhdessä melkein joka toisella iskulla kivan pläjäyksen viholliselle. Jos kuitenkin pelaat kaksistaan jonkun kanssa ja viholliset eivät ole niin pahoja kuin kahdeksan pelaajan pelissä, niin Crushing Blow'lla ei tee paljonkaan vihollisten menettäessä muutenkin puolet hengestään joka iskusta.

Jokaisen levelin saadessaan saa ne halutut 5 ominaisuuspistettä. Vaikka alussa ajattelee ettei barbaari mitään manaa tarvitse, se tulee kalliiksi myöhemmin. Kaikki erikoislyönnit, kuten Whirlwind ja muut sotahuudot, imevät manaa tehokkaasti ja ilman Mana Leechiä joutuu manapulloja ryystämään ikävään tahtiin, ja manapullot taas vievät tilaa health potioneilta.

Tärkein osa-alue on tietenkin strength, jota vaaditaan Hell-tasolla vähintään 170, jos haluaa käyttää raskaimpia Ornate Plate -armoreita, Martel-De-Fer-mauleja tai Executioner-miekkoja, sillä ne kaikki vaativat 169 tai 170 strengthtiä. Toinen tärkeä ominaisuus on tietysti health, ettei hahmosi ihan ensimmäisestä pikkumadon iskusta kuole Hell-tasolla. Kaikki ominaisuudet ovat tärkeitä barbaareille ja kaikkiin pitäisi panostaa, mutta joku niistä aina jää ja yleensä se on se manapuoli.

Esineistöstä ei juuri muuta kuin, että se legendaarinen Jordan's Ring ei ole niin harvinainen. Kentällä se on harvinainen, koska se on uniikki, mutta useillakin pelaajilla niitä on kaupattavana Hell-tasolla. Jordanhan antaa +1 kaikkiin taitoihin, 25 prosenttia manalisäystä, 1-12 lighting damagea ja +2 light radiuksen. Amulettina melkein aina käytetään jotakin mikä antaa +1 tai +2 kaikkiin skilleihin ja strenghtiä sekä Dexterityä.

Lisää aiheesta