Dino Crisis

Mikäli Capcomin uusi liskoseikkailu tuottaa ongelmia tässä kattavat ohjeet Martti Rysältä Kotkasta. Martti muistuttaa, että nämä eivät ole täydelliset läpipeluuohjeet, mutta tarjoavat ratkaisut vaikeimpiin kohtiin jättämällä vielä muutaman pähkinän purtavaksi.

Pelissä on kolme loppuratkaisua, Reginalle kolme lisäasua ja kaksi bonuspeliä. Kaikkia loppuratkaisuja ei tarvitse pelata, vaan Reginalle lisäasut voit hoitaa myös näin. Päästäksesi bonuspelissä metsästämään dinoja nahkaan verhoutuneella Reginalla on varsinainen peli pelattava läpi normaalilla vaikeusasteella ja noin neljässä tunnissa. Tallennuksia ei saa olla kymmentä enempää eikä Continuesta saa käyttää yhtään. Lisäksi sinun on yritettävä agentti Tomin pelastamista ja seurattava Gailia pelin loppupuolella, että saat tohtori Kirkin vangituksi sekä hänen tutkimustuloksensa sisältävän rompun mukaasi.

Reginan muita asuja ovat sortsit ja vihreä toppi, punainen korsetti sukkanauhoilla ja bonuspelissä nahkaverhoillulla Reginalla on aseenaan muun muassa sinko.

Koodisuojattujen ovien avaus sujuu helpommin näillä. Muista, että jokaista ovea kohden tarvitset kaksi saman kirjaintunnuksen omaavaa korttia.

1. h/ head

2. n/ newcomer

3. l/ laboratory

4. e/ energy

5. w/ waterway

6. s/ stabillizer

7. d/ doctorkirk

Seuraavaksi kassakaappien numerokoodit.

Ensimmäinen muistiinottohuone: katkaisija oven vieressä, josta saat virrat kaappiin. Koodi:0426

Lounashuone yläkerta: 8159

Päällikön huone yläkerta: tarvitset myös panel key vasemmalle ja panel key oikealle. Koodi: 705037

Alakerran lääkintäasema: smal size key löytyy kaasutushuoneessa olevan kaverin taskusta.

Salainen laboratorio: osien kokoomiskeskus. Koodi 1281

Ensimmäisen nosturin käynnistyskortin löydät katolla olevasta voimalahuoneesta, jonka putkistot ovat seuraavassa järjestyksessä. Oikea rivistö ylhäältä alaspäin. Punainen, vihreä, sininen. Vasen rivistö alhaalta ylöspäin. Punainen, vihreä, sininen.

Vihje: kun pienissä välipätkissä Regina joutuu hyökkäyksen kohteeksi napsauta kaikkia ohjaimen nappeja ja vältät kuoleman.

Tarvitset myös ID-kortteja ja niihin täsmäävät sormenjäljet ja koodinumerot.

Ensimmäinen kortti löytyy alakerran lääkintähuoneesta. Sormenjälkilaite löytyy strategiahuoneesta ja ensimmäiset sormenjäljet saat ruumiilta, joka lojuu lähellä helikopterialueelle vievää porttia.

Tämän jälkeen mene rakennuksen keskiosassa olevaan toimistoon ja päivitä kortti tietokoneella. Kortin koodi on 57036 Mark Doyle, jonka jälkeen pääset hissillä alakertaan. Laboratorio B1 tietokonehuoneen tietokoneeseen pitää naputella koodi 7248, joka avaa kaasutushuoneen oven. B1 key cip käy kirjastoon, jossa pitää naputella koodi 3695 ja järjestellä palapeli. L- ja R-kortit käyvät mainitun tietokonehuoneen salaoveen. Testaa toista korteista ja kutsu Gail apuun. Tämän jälkeen joudut leikkimään sähköasentajaa, kun hälytys on mennyt päälle tultuasi takaisin salahuoneesta.

Antenin avainkortti löytyy katolla olevasta hissikopista läheltä ulko-ovea. Käy laittamassa kortti huoneessa olevaan paneeliin. Maanalaisessa käytävässä löydät materiaalihuoneesta copass-kortin, jolla pääset eteenpäin. Sähköhommien jälkeen ensimmäinen nosturikortti löytyy konttihallin tietokonehuoneesta, loput kaksi viereisestä pienemmästä hallista. Muista ohjaimien painikkeiden naputtelu!

Kun tulet ensimmäisen kerran valmomohuoneeseen, tietokone havaitsee aseesi ja laukaisee hälytyksen. Saat sen pois päältä naputtelemalla seinän vieressä olevaa tietokonerivistöä. Samassa paikassa päivitetään myös key cip 1 ja 2 seinällä olevassa suuremmassa koneessa. Key cip 2:n numeroitu koodi on 0392. Päivitettyäsi sirut ne avaavat tien Kirkin tuomiopäivävehkeelle. Laita käytävässä ensin numero 2 ja sitten 1.

Toinen ID-kortti päivitetään myös tässä samaisessa huoneessa tietokoneella. Saat siihen sormenjäljet seuraavalla tavalla. Kirkin laitteen kontrollihuoneessa käy alemmalta tasolta hakemassa level B -kortti ja palaa ylös. Hissin vieressä on toinen ovi ja sisään astuttuasi huomaat kuolevan naisen. Seinällä näet paneelin, johon sinun on asennettava virta selvittämällä palapeli. Mene ovesta takaisin kontrollihuoneeseen ja suoraan edessäsi olevan tietokoneen luo. Laita virta päälle ja kuulet laukauksen. Mene takaisin huoneeseen ja murhatun naisen seinälle lentäneestä verestä saat Kirkin sormenjäljet. Seuraa Kirkiä ja voit myöhemmin käydä päivittämässä ID-kortin, jonka koodi on 31415 Kirk.

Kun noudatat Gailin mielipiteitä pelin loppupuolella, etkä jätä häntä pulaan, pääset helpommalla, mutta saat silti hyvän lopputuloksen. Gailin taktiikkaa noudattaen voit hakea valmiit palikat initializerin ja stabilizerin alakerran konttihallin lähellä sijaitsevasta varastosta. Kun olet hakenut esineet mene kontrollihuoneeseen käyttämään samaa tietokonetta, jota käytit naisen kuollessa. Palaa maailmanlopun konehalliin, sen alemmalle tasolle, jonne asennat initializerin ja käytä läheistä tietokonetta. Tee samat toimet ylemmällä tasolla stabilizerin kanssa. Siltanappi löytyy seinästä.

Lisää aiheesta