Escape From Monkey Island, osa 2/2

Seuraavassa ohjeet pelin kahteen viimeiseen näytökseen.

ACT III: Escape From Monkey Island

Olemme takaisin Monkey Islandilla! Lue aluksi rannalla oleva viesti. Mene sitten aukiolle tapaamaan Herman Toothrotia. Juttelun jälkeen poimi maasta kookospähkinä ja lyö Hermania sillä. Puhu hänen kanssaan sen jälkeen uudestaan. Suuntaa sitten kanjoniin ja ota banaaninnostin kaktuksen vierestä. Sen saatuasi lähde takaisin rannalle ja käytä banaaninnostinta, kunnes saat koko tertun alas. Anna Timmy-apinalle banaani.

Houkuttele Timmy perässäsi kanjonille. Anna apinalle toinen banaani, jotta saat tämän menemään sisään kaivokseen. Toista temppua niin kauan, että saat jallitettua apinan teräsoven luo. Avaa sitten venttiili ja heitä sinne banaani. Sulje venttiili. Käytä toista banaania portaaliin, minkä pitäisi avata ovi. Mene ovesta sisään. Käytä banaaninnostinta saadaksesi rikkaruoholeikkurin.

Nyt Vista Pointiin, jossa on kolme kanaalia. Heitä ensimmäinen kivi oikeanpuoleiseen kanaaliin. Kun kivi osuu juurakkoon, heitä toinen kivi keskimmäiseen kanaaliin. Kun kivi taas osuu juurakkoon, heitä kivi vasempaan kanaaliin. Kun viimeinen kivi osuu juureen, heitä kivi vasempaan kanaaliin. Tämän jälkeen kiven pitäisi lentää laavavirtaan. Ajoitus on tärkeä!

Seuraavaksi suuntaa LeChuckin kirkkoon, joka on laavavirran vieressä. Käytä banaaninnostinta oven yläpuolella olevan pääkallon silmiin, jotta saat mukaasi kaksi kilpeä/symbaalia. Puhu sen jälkeen papille ja kysy tältä voitko ajaa laava-ajelun. Käännä matkalla venettä niin, että se kulkee aivan pienen saaren ohi, jotta saat pullon (apina heitti sen sinne aiemmin). Käytä banaaninnostinta nopeasti pulloon ja saat sen mukaasi. Aja pieneen laava-altaaseen, jonka kivi muodosti. Poistu veneestä, käytä rikkaruoholeikkuria rikkaruohoihin ja kaada palmu, joka on kielekkeellä. Ylitä sen jälkeen laava.

Lähde seuraavaksi kohti rantaa ja lyö Hermania pullolla, minkä jälkeen juttele tämän kanssa. Keskustelutuokion jälkeen lähde kylään. Puhu Jojo Juniorin kanssa Monkey Kombatista. Katso musikaalista apinaa ja sen jälkeen mukanasi olevia kilpiä/symbaaleja. Anna symbaalit apinalle ja ota harmonikka.

Palaa sen jälkeen taas vanhan kunnon Hermanin luo ja lyö häntä harmonikalla. Tämän jälkeen juttu taas luistaa ja sinun pitäisi saada toinen symboli.

Monkey Kombatin perusteet kuulet Jojolta. Tarkoituksena on taistella kylän edessä olevassa viidakossa apinoita vastaan ja opetella, mikä liike voittaa minkä liikkeen sekä liikkeiden väliset siirtokomennot. Liikkeistä kannattaa tehdä yksinkertainen lista, jotta saa kaikki tarpeelliset tiedot talteen. Muiden listat (esimerkiksi Pelit 3/2001) ovat hyödyttömiä, koska liikkeet vaihtelevat pelikerrasta toiseen.

Kun olet saanut useimmat liikkeet selvitettyä, ala piestä apinoita. Saat jokaisesta voitosta lisää hit pointeja. Vastustajiesi pitäisi parantua ujosta apinasta (timid monkey), haisevan (smelly) ja salskean (strapping) apinan kautta aina lihaksikkaaseen (brawny) apinaan asti. Jos pystyt lyömään lihaksikkaan apinan, olet valmis itseään Jojo Junioria vastaan. Haasta ja voita Jojo, niin saat tämän hatun.

Mene sitten jättimäisen apinan pään luokse. Käytä pronssihattua päähän, banaaninnostinta nenään ja mene sisään. Etsi paikasta kolo ja laita gubernatorial symbol siihen.

ACT III+: Guybrush Kicks Unusually Large Butt

Olet pienellä saarella, jossa on isoja torneja. Ota pienen tornin vierestä metalliputki ja käytä sitä pieneen torniin. Kiipeä torniin, jolloin saat nähdä komeaa akrobatiaa (robotilta!). Kun olet korkeimmassa tornissa, vedä vivusta.

Tämän jälkeen sinun pitää kamppailla ison LeChuckin kanssa Monkey Kombatissa. Voittaaksesi LeChuckin, sinun pitää saada kolme tasapeliä (eli drawia, eli vuoro loppuu samaan liikkeeseen kuin vastustaja). Muuten terveysmittari ei lopu koskaan, vaan täyttyy uudestaan. Sen jälkeen olet päässyt tämän hienon pelin läpi.

Lisää aiheesta