Ydinpommin saa katedraalissa räjähtämään tappamalla kahta kerrosta ylempänä olevat leikkaussalin lääkärit ja lukemalla heiltä saadut kirjat. Science-kyvyn täytyy olla vähintään 100.
Military Basen saa tuhottua seuraavasti: Kun olet alimmassa kerroksessa tappanut luutnantin, ohjelmoi siivousdroidia, jolloin se lähtee siivoamaan lukittua keskusta. Kun olet keskuksessa saat itsetuhomekanismin päälle tietokoneella. Varmista kuitenkin, että asetat viiveen tarpeeksi suureksi, jotta ehdit ulos.
Metm
Militaryn Basen oviin tehoaa myös muoviräjähde, mutta ajastin on syytä asettaa 10 sekuntiin. Mikäli ovien vieressä on terminaali, sen saattaa saada auki myös käyttämällä terminaaliin repair-taitoa.
Laser
Katsomalla brotherhoodin harjoitushuoneessa olevat treenit, saa 500 pistettä kokemusta.
Arto
Jos olet Boneyardissa ottanut vastaan pormestarin antaman tehtävän, jossa Bladesien pomo pitää tappaa, saat helposti kokemusta. Palaa siis tehtävän vastaanotettuasi pormestarin juttusille, ja saat jokaisesta rupattelutuokiosta lisää kokemusta. Jos kerrot laittaneesi Bladesien pomon kärsimään, kokemusta ropisee vielä enemmän.
Jos luulet olevasi tarpeeksi kova tyyppi, kuluta aikaasi pohjoisessa mutanttien tukikohdan liepeillä. Kohtaat varsin usein supermutanttipartioita, joista saa varsin mukavasti kokemusta.
None
Hubin keskikaupungilta löytyvän maajussin antaman tehtävän palkkioksi saa varsin miehekkään aseen. Kivääristä kustomoidun pistoolin vahinko tiputtaa usein supermutantinkin yhdellä laukauksella silmiin. Myös päätön aavikolla harhailu kannattaa, sillä sieltä saattaa löytyä esimerkiksi Mars Hyökkää -ase. Glowista löytyy paikallinen HAL-kopio. Mikäli sen voittaa shakkimatsissa, on luvassa kokemusta.
Janne K.
Hahmoa luodessa onnea ei kannata ylenkatsoa. Hahmo jolla onni on alle 5, ei löydä aavikolta pelin parhaita tavaroita, kuten juuri alien blasteria, 10 000 pullonkorkkia, stealthboyta jne. Myös explorer perk auttaa erikoisesineiden löytämisessä.
Neliapila
Ennen Glowiin menoa kannattaa käydä Hubin Old townissa ostamassa Rad-X pillereitä. Tallenna sitten peli parin millin päähän Glowista ja nappaa kaksi pilleriä. Jos tulit riippuvaiseksi, lataa tilanne ja koeta uudestaan. Onnistuneen pillerien nauttimisen jälkeen hahmolla on 100-prosenttinen suoja säteilyä vastaan.
Glowin tasolta 6 löytyy voimageneraattorit, joilla voi laittaa normaalin virran päälle. Tällöin tosin turvadroidit heräävät. Tämän voi välttää käynnistämällä virran tason 4 supertietokoneesta, ja poistamalla samalla turvasysteemit. Droideja tosin voi ammuskella jo silloinkin, kun ne ovat vielä pois päältä.
PoppaMies
Kerää Boneyardin deathclaw-alueelta rojua ja vie ne Miles-nimiselle kemistille. Hän pyytää sinua viemään ne asesepälle, joka tekee niistä käyttökelpoisia. Asesepän luona käytyäsi palaa Milesin luokse. Nyt hän pyytää sinua hakemaan Hubista, Mrs Stapletonilta, 750 korkkia maksavat kirjat. Kun tuot kirjat Milesille, hän tekee power armoristasi parannetun version.
Plasma rifleäkin voi parannella. Tapa siis deathclawit, osta Gun runnereilta plasma rifle ja mene asesepän luo. Hän tekee aseesta turboversion, joka kuluttaa vähemmän toimintapisteitä.
SiLeNcEr
Mene Hubissa Caravan Tradersiin ja pyydä vihreäpukuiselta naiselta töitä. Sinä päivänä, kun sinun sitten pitäisi hoitaa homma, mene naisen luo ja sano tulleesi toisiin aatoksiin. Mene sen jälkeen Hubin sisäänkäynnin luo, ja puhu keskimmäiselle miehelle, joka on karavaanin johtaja. Saat häneltä 600 korkkia, vaikket tehnytkään mitään. Homma toimii monta kertaa.
Panze