Formula One 99

Älä käytä kovinkaan raskasta jarrujalkaa. Jarru käyttäytyy hieman liian herkästi, joten jarrutuksen aikana tehdyt ohjausliikkeet yleensä saavat auton pyörähtämään. Nosta ennemmin jalkaa kaasulta ennen kurveja ja anna vauhdin hidastua automaattisesti, niin pysyt paremmin tiellä.

Jos kuitenkin tulet kurviin liian nopeasti, voit välttää ikävyydet iskemällä päälle varikkonopeusrajoittimen. Sen seurauksena vauhtisi muuttuu silmänräpäyksessä tasalukuun 120 km/h, eikä auton käyttäytyminen muutu kuitenkaan häiritsevästi. Muista tosin kytkeä rajoitin pois päältä heti perään.

Auton virittely ei ole erityisen tarkkaa, mutta downforce ja vaihteiston välitysten säätäminen vaikuttaa pelattavuuteen oikeasti. Säädä niitä siis tarpeen mukaan. Muuten virittelystä ei tarvitse suuremmin välittää, koska märillä radoilla on esimerkiksi helppo iskeä parhaita kierrosaikoja slickseillä.

Vaikka pelaisit maksimisäännöillä, pystyt silti oikaisemaan varsin useista shikaaneista. Kokeile siis aina, kuinka kauas radan ulkopuolelle voit mennä ilman rangaistusta. Tämä on nimittäin paras tapa pysyä useimmilla radoilla konekuskien vauhdissa, kun vaikeustaso on säädetty huippuunsa.

Lisää aiheesta