Kaikkien aikojen futis tulee Suomesta!

 

https://www.kickstarter.com/projects/towerstudios/sociable-soccer

Muinaisvuosien potkupallosuosikki hakee aloituspotkua Potkustartista! Sociable Soccer jatkaa siitä mihin Sensible Soccer jäi, ja suomalaisvoimin toteutettuna.

Sociable Soccerin suunnittelee Jon Hare, joka vastasi 90-luvun yhdestä suosituimmasta jalkapallopelistä, Sensible World of Soccerista. Sociable Soccer päivittää nopeatempoiset, arcade-tyyliset jalkapallopelit nykypäivään nettipelillä, muokattavilla avatareilla ja klaanipohjaisilla verkkoliigoilla. Peli sisältää yli 500 maa-, klubi- ja muokattavaa joukkuetta ja yli 10 000 nimettyä pelaajaa.

Kehitystiimiin kuuluu muun muassa Sami Vanhatalo, Jouni Mannonen ja Sami Arola, joiden meriittilistalta löytyvät muun muassa Max Payne, Alan Wake ja The Walking Dead: No Man's Land.

Tiimin tavoitteena on kerätä Kickstarterissa 300 000 £ pelin tekemistä varten. Tukijoille on tarjolla, kukkaron nyörin höllentämiseksi, erilaisia lisätäkyjä: muun muassa avantouinti Jon Haren ja tiimin kanssa.

Sociable Soccer julkaistaan PC:lle, Xbox Onelle ja PlayStation 4:lle loppuvuodesta 2016. Pelin beta-version ennakkokäyttö (ladattavissa PC:lle) jaetaan kaikille vähintään 30 puntaa rahoittaneille tukijoille kuukausi ennen pelin varinaista julkaisupäivää.

hare_2

Jon Hare

Yksi Euroopan kunnioitetuimmista pelinkehittäjistä ja toinen Sensible Softwaren perustajista. Jon Hare on suunnitellut kymmenen hittipeliä yli 30 vuotta kestäneellä urallaan, mukaan lukien Sensible World of Soccer, Cannon Fodder ja Wizball.  Jon on suunnitellut ja kehittänyt myös useita urheilupelejä, mukaan lukien Mike Tyson Boxing, Real World Golf, British Lions Rugby ja Speedball 2 HD.

Hän on säveltänyt myös Sensible World of Soccer -pelissä ensi kertaa kuullun Goalscoringsuperstarhero-kappaleen. Kappaleen remixasi vasta hänen uusi tiimitoverinsa, hittituottaja Sami Arola. Se kuullaan Sociable Soccer -pelin avausraitana ja on saatavilla kaikille vähintään 20 puntaa rahoittaneille tukijoille.

Tiimi

Sami Vanhatalo perusti kellarissa yhdessä ystäviensä kanssa pienen pelistudion vuonna 1995. Tuo studio tunnetaan nyt maailmalla nimellä Remedy Entertainment, ja se jatkaa edelleen työtään eräiden maailman suurimpien AAA-luokan pelien parissa. Sami tunnetaan parhaiten merkittävien Max Payne- ja Alan Wake -pelien Lead Technical Artistina, joista molemmat palkittiin peliteollisuudessa useaan kertaan. Sami tunnetaan myös taustastaan demoskenessä ja mieltymyksestään kissoihin.

Jouni Mannonen päätti jo 10-vuotiaana ryhtyä pelinkehittäjäksi. Amiga-pelien ja Assembly-ohjelmointikielen parissa kasvanut Jouni on luonut pelejä ja 3D-pelimoottoreita ammatikseen vuodesta 1994 asti. Nvidia osti hänen ensimmäisen yhtiönsä, ja viimeksi hän oli mukana perustamassa Mountain Sheepiä, joka on vastannut useista ladattavista hiteistä, mukaan lukien Death Rally, Bike Baron ja Ice Rage. Sensible Soccer on ainoa urheilupeli, josta hän todella pitää.

Sami Arola oli perustamassa suomalaista pelinkehittäjää Sumeaa, joka yhdistettiin myöhemmin Digital Chocolate -yhtiöön. Se loi useita mobiilipelejä sekä keräsi yli 200 palkintoa, mukaan lukien yhdeksän IGN:n Wireless Game of the Year- ja Best Developer -palkintoa. Sami työskenteli Digital Chocolatelle vuoteen 2009 asti tutkimuksesta ja kehityksestä vastanneena teknisenä arkkitehtina, mutta palasi sitten indie-juurilleen tekemään pienempiä pelejä. Sami elää kaksoiselämää kirjoittaen pelikoodia päivisin ja tuottaen musiikkia öisin, mistä syystä hän ei nuku juuri yhtään.

Amar Djouad on ranskalaissyntyinen sarjakuvataitelija, joka muutti rakkauden perässä Suomeen ja päätyi kukoistavan videopelialan viemäksi. Hänen teoksensa ja konseptitaiteensa näkyy parhaiten sellaisissa Housemarquen peleissä kuten Super Stardust Delta ja Dead Nation sekä viimeisimpänä myös Next Gamesin zombihitissä The Walking Dead: No Man's Land. Amar on kehittäjätiimin pisin jäsen ja harrastaa itämaisia taistelulajeja, mikä tekee hänestä arvokkaan tuttavan zombihyökkäyksen aikaan.