King of Dragon Pass [2]

Klaanikehässä täytyy olla aina vähintään yksi nainen/yksi mies, muuten klaanin magia ei menesty ja klaanin mieliala putoaa mukana. Esi-isille kannattaa uhrata säännöllisesti, sillä siitä tinkiminen saattaa kostautua magian menetyksenä.

Jumaloppineiden (God Learners) vinkkejä Pyhäaikana on syytä kuunnella ja tehdä ne vuoden kuluessa, sillä muuten seuraa lähes aina jotain ikävää. Jos he ennustavat jotain huonoa (esimerkiksi huono sato), siihen kannattaa poikkeuksetta sijoittaa paljon magiaa.

Sankarpolun kulkeminen (Heroquestit) on yksi tärkeimpiä asioita pelissä. Onnistuessaan se nostaa klaanin suosiota ja magiaa puhumattakaan quest-kohtaisista eduista, kuten taikaesineistä. Ennen questin tekemistä on opittava itse tarina sekä pelin sisäisesti että omaan päähän, sillä ilman ensimmäistä et pääse yrittämään suoritusta lainkaan, ja ilman jälkimmäistä et pötki siinä pitkälle.

Seuraavaksi esimerkkiquest Orlanth and Aroka: Ensin Orlanthin vaimo Ernalda kertoo Dagan petturuudesta, jolloin on vastattava tappavansa hänet. Sen jälkeen Daga ilmaantuu paikalle, mutta koska itse Orlanthkaan ei ollut tarpeeksi voimakas voittamaan Dagaa, ei kukaan muukaan pysty. Toimi siis puolustautuvasti ja ota joitain iskuja vastaan. Sitten lähdetään matkalle etsimään sateen jumalaa, mutta vastaan tulee vihollisia. Taistele kutakin vastaan ja ota jokaiselta jotakin. Sitten vastaan tulee salaperäinen Dark Woman. Viettele hänet, niin pääset jatkamaan matkaa. Seuraavaksi vastaan tulee itse Aroka-lohikäärme ja taistelun lopuksi (ei tarvitse itse ajatella) Orlanth vapauttaa sateen jumalan ja he yhdessä voittavat Dagan (ei tarvitse itse ajatella), ja quest on suoritettu. Muista, että Heroquesteissä saattaa tulla vastaan jotakin odottamatonta ja tarinaan kuulumatonta, jolloin yritä selvitä kohtaamisesta kohteliaasti (tietysti omaa järkeä käyttäen), mutta nopeasti.

Muista että tutkimusmatkailu on hyvin tärkeää, sillä vastaan voi tulla monia erikoisia aarteita (ja vaaroja). Oma Tulakaan ei ole liian lähellä tutkimusmatkailuun. Esimerkiksi Kero Finin vuoren ympäristöön kannattaa ulottaa retkiä, sillä siellä on useampiakin erikoisia asioita.

Aarteet isolla A:lla ovat hyvin tärkeitä (tässä pelissähän iso A aarteessa tarkoittaa taikaesinettä) sillä esimerkiksi Humakt Raven Bannerilla pystyy voittamaan jokaisen taistelun, johon se viedään, vaikkakin sen kantaja kuolee aina.

Magiaa ja taikaesineitä on hyvä käyttää taisteluissa paljon. Jos on jokin muu kuin Myrskyaika, muista jättää magiaa muillekin kausille varmuuden vuoksi. Jos on väellisesti alakynnessä, käytä skirmish-vaihtoehtoa, muulloin oletusvaihtoehto on paras. Plunder on paras taktiikka, ellet halua saada aikaan jotakin erityistä tai vaan satut vihaamaan heitä erityisesti. Jos joku yrittää hyökätä sinun kimppuusi, yritä ottaa vankeja, sillä heistä saa hyvät lunnaat taistelun jälkeen.

Lisää aiheesta