King's Quest II

King's Quest I:ssä nostatit itsesi valtaistuimelle. Huipulla on kuitenkin yksinäistä, ja taikapeiliin katsomalla näet mitä parhaimman puolisoehdokkaan. Valitettavasti noita Hagatha pitää häntä vankinaan ja sinun on vapautettava hänet. Niinpä etsintäsi alkaa: tehtäväsi Graham, jos suostut sen vastaanottamaan, on etsiä avaimet, jotka avaavat ovet tulevan vaimosi luo, ja pelastaa hänet.

Susi ja punahilkka

Sananen otuksista, joita sinun täytyy varoa. Jos Hagatha, susi tai nopea pikku kääpiö ilmestyvät samaan ruutuun kanssasi, ota jalat allesi.

Kulje aloituspaikasta itään mummon talolle ja ota postilaatikosta tavarat. Sen jälkeen etsi puussa oleva ovi ja laskeudu tikkaat, mutta ole valmis livistämään, jos kääpiö on kotona. Tilaisuuden tullen ota saippuapata ja tavarat arkusta. Poistu, mene länteen ja etelään, ruutuun joka on isoäidin talosta itään ja odota. Ja kukas sieltä tuleekaan: Pikku Punahilkka!

Punahilkka on huolissaan, koska on hukannut isoäidille tarkoitetut tavarat, joten anna ne hänelle ja saat vastalahjaksi kukkavihon. Sen tehtyäsi mene isoäidin talolle ja avaa ovi. Jos sängyssä on susi mummon sijasta häivy välittömästi. Mikäli mummo on paikallaan kävele mummon luo ja anna soppa hänelle. Kiitollisena mummeli antaa sinulle viitan ja sormuksen, jotka puet päällesi välittömästi.

Täältä suunnista luostariin ja rukoile alttarilla. Vastattuasi munkin kysymykseen hän antaa sinulle hopearistin, jonka tietysti pistät kaulaasi. Astu ulos ja ruudun verran etelään, katso maassa olevaan koloon ja ota sieltä tavarat. Ylitä järvi ja mene vielä kahdesti etelään, jonka jälkeen saat pitää varasi. Ylitä silta, etsi maaginen ovi ja lue teksti. Palaa vakaalle maalle ja etsi puu jossa on reikä - löydät nuijan. Täältä mene kahdesti länteen ja tutki oikeanpuoleinen tukki. Ja nyt länteen rannalle.

Neptunus, lentävä matto ja muuta magiaa

Hieman tonkimalla löydät rannalta lisää arvokaluja. Täältä kahdesti etelään löytyy kolmikärki, sitten veteen uimaan ja kolmesti pohjoiseen. Laguunista löydät merenneidon ottamassa aurinkoa, joten tee häneen hyvä vaikutus kukkakimpulla. Merenneito puolestaan kutsuu maagisen merihevon kuljettamaan sinua, joten hyppää selkään ja anti mennä.

Hepo vie sinut itsensä Neptunuksen luo, jonka löytämäsi kolmikärki sattumoisin on. Kolmikärjestä saat kultaisen avaimen, jonka jälkeen palaa hevolla laguuniin. Ui rantaan, mene kolmesti pohjoiseen ja kahdesti itään luolaan. Jos Hagatha on luolassa - ei huolta. Hän ei kuule sinua, ellet pidä meteliä. Peitä lintuhäkki vaatteella, joka on Neptunuksen antamassa pullossa. Ota häkki ja poistu.

Kulje ulkona itään kunnes saavut sillalle, ja mene maagiselle ovelle. Tee temppusi ja toinen ovi ilmestyy. Lue siinä oleva teksti ja mene antiikkikauppaan. Puhu myyjälle ja osta hänen mainitsemansa esine. Esineestä saat lentävän maton, astu siihen ja päädyt vuorelle. Tiesi kuitenkin katkeaa vaaralliseen käärmeeseen. Hiero lamppua ja saat miekan. Älä kuitenkaan tyydy siihen, hiero lamppua uudestaan ja saat suitset. Heitä ne käärmeen päälle ja pof, käärme muuttuu siivekkääksi hevoseksi. Lähistöltä löydät toisen kultaisen avaimen, jonka otettuasi voitkin palata maagiselle ovelle. Kolmas ovi ilmestyy, lue tekstit ja mene etelään, kolmasti länteen ja kahdesti pohjoiseen.

Kuinka vampyyri naulitaan

Lautturi on odottanut sinua, ja koska päälläsi on viitta ja sormus hän vie sinut ylitse. Linnan lähelle pääseminen voisi olla vaarallista, mutta onhan sinulla Magic Sugar Cube. Syö sokeri ja mene linnan ovelle. Saavut Kreivi Draculan linnaan! Pidä risti, seiväs ja nuija valmiina.

Mene länteen ja kiipeä portaat makuuhuoneeseen. Etsi kynttilä ja laskeudu alas, sytytä samalla kynttilä soihdusta. Etsi ruokailuhuone ja ota kinkku. Laskeudu jälleen portaat rotan luo. Tallenna tilanne.

Nyt alkaa jännitys: jos arkku on suljettu Dracula on kotona. Avaa se, ja tapa Dracula välittömästi seipäällä ja nuijalla, sitten ota avaimet. Jos Dracula ei ole arkussa, etsi ne arkun alta. Tässä tapauksessa Dracula tapaa sinut yläkerrassa ja koettaa purra sinua. Risti kuitenkin pelastaa sinut, Dracula muuttuu lepakoksi ja palaa arkkuun.

Kun olet seivästänyt Draculan ja sinulla on molemmat avaimet palaa ruokailuhuoneeseen ja tallenna jälleen. Nouse portaat ylös ja aukaise arkku. Ennen kuin laskeudut portaat alas, tallenna.

Tämän jälkeen voit tallustaa jälleen kerran maagiselle ovelle. Joudut kerrassaan outoon maahan. Etsi pohjoisesta verkko, kulje kahdesti etelään ja ala kalastaa. Pyydystät kultaisen kalan, mutta heitä se takaisin veteen. Kiitollisena se tarjoaa sinulle matkaa veden yli. Yli päästyäsi mene kahdesti pohjoiseen, kerran itään ja ota amuletti. Etsi sitten torni, mutta tallenna tilanne ennen kuin alat nousta portaita. Matkasi katkaisee karjuva leijona, mutta ruualla siitä pääsee eroon.

Ahh, prinsessa Valanise! Rakkaasi jne, olet pelastanut hänet. Pois pääsemiseksi lausu "home" ja tavalla tai toisella tupsahdat luostariin. Seuraa liikuttava hääseremonia ja palaatte linnaasi Daventryyn, hallitsemaan maatasi rakkaasi kanssa. Onnea elämälle, voittakaa palkinto.

Lisää aiheesta