King's Quest III

King's Quest III alkaa hieman toisin kuin edelliset kaksi. Aloitat yksinkertaisena orjana. Kuten aina, pidä roolisi mielessäsi. Eli ajattele ja käyttäydy kuin orja. Pidä asiasi omana tietonasi, äläkä koskaan jää kiinni edes paon ajattelemisesta.

Kissan poistuessa hiiri villiintyy

Aloitat Manannanin asunnon aulasta. Taikuri ilmestyy ja huomauttaa, että olet ollut leväperäinen töittesi hoitamisessa. Olet mikä olet, ja alat välittömästi täyttämään hänen määräyksiään. Tee mitä käsketään ja mene keittiöön.

Ota veitsi, malja, hedelmä, leipä ja paisti. Tämän jälkeen ota ruokailuhuoneesta kuppi. Palaa aulaan, kiipeä portaat ja itään. Katsele ympärillesi, ja löydät itsesi säälittävästä makuuhuoneesta. Wow, Mannanan ei taida koskaan tulla tänne, eli tässäpä hyvä piilopaikka. Mene halliin, ja "look" - "look behind tapestry".

Astu länteen ja olet taas portaiden päässä. Kas kas, taikuri on lähtemässä pois. Kun kissa on poissa... Mene pohjoiseen päämakuuhuoneeseen. Tutki laatikot ja ota peili sekä 'vial of essence'. Vilkaise komeroon ja katso vaatteiden alle. Löydät kartan, ota se ja tutki sitä. Se voi olla hyödyksi, jos koskaan pääset pois sieltä.

Varmista että suljet komeron, ja katso sen päälle. Avain? Siitä voi olla hyötyä, joten ota sekin. Kulje etelään ja kiipeä portaat observatorioon. Katso teleskooppiin ja ota kärpänen. Tämän jälkeen palaa takaisin alakertaan.

Aulasta pohjoiseen ja avaa kabinetti. Tutki kirjoja ja liikuta niitä. Jotain paljastui - "move lever". Löydät salakäytävän joten laskeudu portaat. Alhaalta paljastuu laboratorio. Katsele ympärillesi, tutki kirjoja sekä hyllyä ja ota ainekset. Vapaus häämöttää?

Nouse portaat takaisin ylös ja palauta kaikki ennalleen. Mene ulos ja käytä hieman hyväksesi kanoja. "Open gate" ja "get chicken feather". Tämän jälkeen astu alas vievän polun juurelle ja tallenna peli.

Polku vuoren vierellä on vaarallinen, mutta mahdollinen. Jos pääset alas, tallenna jälleen kaiken varalta. Sitten ruudun verran länteen. Nyt kirjoita ruudulle valmiiksi "show mirror to medusa", minkä jälkeen vielä kerran länteen. Hmm, täällä on jotain... Aavistat jotain, PAINA RETURNIA! Medusasta on selvitty.

Hiiren vallattomat seikkailut

Suuntaa etelään, nappaa kaktus mukaasi ja jatka pari kertaa etelään. Ota käärmeen nahka, minkä jälkeen tussahdus itäänpäin. Ohitsesi lentää haukka, joka pudottaa nahan. Ota sekin ja jälleen itään. Ota joen rannalta muta, mutta älä mene luolaan (jos välttämättä haluat, tallenna edes ensin). Kulje itään ja sieltä pohjoiseen. Ota vettä, minkä jälkeen taas pohjoiseen. Täältä jo löytyy jotain!

Kiipeä portaat ja ruudun verran länteen. Tutki ympäristöä, mutta toistaiseksi et voi tehdä mitään joten ulos vain ja etelään. "Get mistletoe" ja länteen.

Kiva talo. Itse asiassa niin kiva, että sinä välttämättä haluat murtautua siihen. Alakerrasta ei löydy mitään, joten yläkertaan. Siellä on jo jotain. Sitten ulos, katso kukkasia ja "get dew" minkä jälkeen länteen.

Ei mitään täällä, joten pohjoiseen. Reikä maassa, joten "reach in hole". Tallenna, ja laskeudu reikään. Täältä löytyykin rosmo, mutta hän nukkuu joten voit hyvin varastaa häneltä. Laske rahat, tutki karttaa ja osoita kylää. Hups - takaisin kaupassa!

Tutki hyllyjä ja osta neljä tärkeintä kapistusta: suola, kalaöljy, tyhjä pussi ja laardia. Ja nyt takaisin vuorelle kotiin. Tassun tassun, muista tallentaa.

Vuorenhuipulla taasen. Onko taikuri palannut? Seuraako satikutia? Ei sentään, joten piilota tavarat yläkerrassa huoneeseesi sängyn alle. Ota hedelmä ja odota taikurin palaamista. Hänellä on nälkä, joten tarjoile hedelmä ja odota että hän syö muonansa.

Taikurin poistumisen jälkeen odota hetki, ja mene hänen makuuhuoneensa oven taakse. Kun hän ottaa iltaryyppynsä mene huoneeseesi, ja ota kaikki tavarasi. Nappaa myös kissa ja "get cat hair". Laskeudu alakertaan, avaa salakäytävä ja portaita pitkin alas...

Ota vanha taikakirja, "open book to page II" ja ala taikoa. Seuraa ohjeita tarkasti (Step II on: put the dog fur in the bowl). Sepä onnistui, joten avaa kirja sivulta IV ja jatka taiontaa. Kun olet valmis avaa sivu XXV ja taas puuhaamaan. Kun olet valmis heilauta taikasauvaa, jolloin leipomus onnistuu. Enää vain yksi ongelma: kuinka saada vanha pirulainen syömään tuo yököttävä leivos?

Hiiri se kissan söi

Katso karttaasi ja osoita vuoren juurelle - WHOOSH! Kiva luola, mennään ja orientoidutaan siihen: "dip eagle feather in essence" ja lennä sisään. Löydät oraakkelin, jonka näkyihin katsomalla opit kaikenlaista. Jotta voisit täyttää tehtäväsi sinun on hankkiuduttava eroon tyrannistasi.

Viimeistelläksesi taiat tarvitset vielä hieman tavaraa. Kulje länteen ja ylitä puro, sitten kahdesti pohjoiseen ja vielä itään. Kyllä, siinä on Kolmen karhun talo. Astu sisälle kun nallukat ovat poistuneet ja pöydällä on mitäpä muutakaan kuin puuroa. Mikä erinomainen paikka leivoksen piilottamiseen, joten nappaa se ja poistu sukkelaan.

Etsintä jatkuu, askel länteen ja sinut ryöstetään. Onneksi tiedät missä piilopaikka on, joten sinne. Kerää tavarasi pois, ja tutki paikkoja tarkemmin. Nyt takaisin vuorenhuipulle. On helpompikin keino päästä sinne kuin polun tallaaminen, joten lentoon!

Korjaa sisällä todisteet alhaalla käynnistäsi, toisin sanoen pistä salaovi kiinni ja taikasauva paikalleen. Mene huoneeseesi ja laita taikaleivos puuroon (put cookie in porridge, look at porridge). Pudota muut kamat ja mene ruokailuhuoneeseen odottamaan taikurin heräämistä. Viimein hän tulee, joten mene keittiöön muka valmistamaan ateriaa. Palatessasi tarjoa ruoka, "feed wizard" ja Zappadong - olet vapaa!

Hae kaikki tavarasi, ota taikasauva ja laskeudu laboratorioon. Valmista kaikki taiat, minkä jälkeen olet valmis täyttämään tehtäväsi, pelastamaan vanhempiesi valtakunnan.

Hiiri palaa pesään

Täältä on päästävä pois, joten tökkää karttaa kylän kohdalle ja astu baariin. Löydät kolme merimiestä, anna kultasi heille ja mene sitten laivalle. Valitettavasti miehet eivät olekaan kunnon merimiehiä, vaan piraatteja jotka ryöstävät sinut ja heittävät lastiruumaan. Ruumasta löytyy laatikko, joten siirrä se tikkaiden alle ja hyppää sen kautta tikkaille. Ota tavarat kapteenin arkusta ja tutki laivaa. Jos jäät kiinni sinut heitetään takaisin ruumaan, mutta milläpäs he arvaisivat kuinka pääsit pois. Myös tavarasi ovat samassa paikassa. Ota myös löytämäsi lapio.

Palaa takaisin ruumaan ja kuuntele piraattien puheita. Jonkin ajan kuluttua kuuluu huuto "Land Ho!", ja ankkuria aletaan laskea. Nyt sinulla on tilaisuutesi: tee unitaika ja kiipeä ylös. Sukella mereen ja ui maihin. Mene itään, ja huomaat että kapteeni on pelastunut taialtasi. Muistele mitä piraatit puhuivat ollessasi ruumassa, ja katsele ympärillesi. Soveltamalla tietojasi löydät aarteen. Ota se mukaasi ja marssi pohjoiseen.

Etsi polun alkupiste ja kulje sitä pitkin vesiputouksen luo. Onkin hyvä aika vaihtaa etenemismuotoa, joten siivet niskaan ja lentoon. Lennä polkua pitkin risteykseen asti, ja laskeudu eteläiselle polulle. Päädyt lähes pystysuoran seinämän luo: alas vain. Päästyäsi kielekkeelle asti liiku länteen ja astu luolaan. Vieläkin alemmas, varovasti. Ja sitten taas ylös, lopulta kuitenkin löytänet polun, tallusta sitä pitkin kunnes saavut jälleen yhden luolan luo.

Portaiden yläpäässä vaaran tunne iskee. Varustaudu - "rub ointment on self". Sitten länteen, ja mikäs se siinä tuijottaa: lohikäärme! "Stir storm brew with finger" ja ylikasvaneesta madosta on selvitty. Kunnon herrasmiehenä päästät Rosellan irti köysistä. Laskeudu portaat Rosellan seuratessa, ja mene länteen josta jatkat pohjoiseen. Juttele menninkäisen kanssa ja seuraa häntä. Viimeinkin kotona!

Lisää aiheesta