Metal Gear Solid

Jos piilottelet laatikon alla, pidä huolta, että se on alueelle kuuluva laatikko. Muussa tapauksessa jäät kiinni.

Niskojen napsauttaminen ei pidä paljonkaan ääntä, joten se on räiskimistä parempi vaihtoehto. Säästele myös ammuksia, sillä ne saattavat välillä olla tiukassa.

Ole kärsivällinen, koska vartijat liikkuvat partioissa ja kamerat pyyhkivät alueita tietyissä kuvioissa. Kärsivällisyydellä löydät aina välin, jolloin kukaan ei katso.

Suorita seuraavat moodit järjestyksessä: Training, Time Trial, Gun Shooting, Survival. Jokaisen moodin suorittaminen avaa aina seuraavan. Näiden suorittamisen jälkeen avautuu tekninen näytös -moodi. Käytä sitä katsoaksesi, miten konepelaaja näyttää parhaan aikansa aseen kanssa.

Loputtomat ammukset saat, kun läpäiset pelin alistumatta Ocelotille, kun sinua kidutetaan Merylin pelastuksessa. Pelin lopussa saat bandanan. Tallenna peli ja aloita sen jälkeen uusi peli käyttäen samaa tallennusta. Tämän jälkeen voit käyttää bandanaa, jolloin sinulla on loputon määrä ammuksia eikä sinun tarvitse ladata asettasi.

Ocelotille alistumatta jättämisestä on myös toinen hyöty. Pelin lopussa voit saada myös piilotteluasun. Tallenna siis peli ja aloita uusi peli käyttäen samaa tallennusta. Sen jälkeen pystyt käyttämään naamioitumisvälineitä, jonka seurauksena sinua ei huomata (paitsi loppupahikset), eivätkä kameratkaan noteeraa sinua.

Kameran löydät seuraavasti. Mene ensin alueelle B2 tankkihangaarissa. Käytävän päässä oikealla huoneesta, jossa taistellaan Ocelotia vastaan, on salahuone, jonne pääsee käyttämällä C4-räjähdettä. Huoneessa on turvakorttitason 4 ja 6 ovet. Kamera on tason 4 oven takana. Toinen vaihtoehto on jättää alistumatta Ocelotille kidutuksessa. Kameran saamisen jälkeen päävalikossa on Album-vaihtoehto, jota pystyt käyttämään katsoaksesi otettuja kuvia.

Jos haluat uusia tekstuureita, läpäise peli kaksi kertaa käyttäen samaa tallennusta ja siten, että molemmilla kerroilla on eri loppu, jotta saat bandanan ja naamioitumisvehkeet. Kolmannella pelikerralla saavuta Ninja ilman, että käytät kumpaakaan bandanasta ja naamiovehkeistä. Jos homma menee putkeen, Ninja on punainen. Sen jälkeen Snakelle ja Ninjalle on uudet tekstuurit ja lopun aikana soi uusi bonusmusiikki.

Uudenlaisen asun saat Snakelle, kun läpäiset pelin kaksi kertaa käyttäen samaa tallennusta ja niin, että molemmilla kerroilla on eri loppu. Kolmannen pelin kerran aikana Snake pukeutuu hississä smokkiin.

Codec-taajuudet

Campbell/Naomi: 140,85

Mel Ling: 140,96

Master: 141,80

Otacon: 141,12

Meryl: 140,15

Nastasha: 141,52

Deepthroat: 140,48

Piilotettuja haamuja löydät, kun otat kameralla kuvia seuraavissa paikoissa. Piilottelevat hahmot ovat KCEJ-kehitystiimin jäseniä.

Fujimura: Comm Tower B -kompleksin hissi

Fukushima: heliport, katsoo merelle kukkulan päältä

Hirano: Comm Tower B -kompleksin hissi, syvällä yläkerroksen kuilussa

Ishiyama: heliport rakennuksen yläosassa

Ito: tankkihangaarin hissin sisällä

Jerem Blaustein: Sniper Wolfin ruumis

Kaneda: naisten wc:ssä oleva peili

Kimura: MG:n maanalainen tukikohta, Metal Gearin railgunin päässä

Kinbara: portaiden pimeä kohta

Kitao: väärän Octopuksen ruumis

Kobayashi: kivi kanjonissa

Kobayashi: Johnny Sasaki sellissä, lähellä DARPAn pomoa

Kojima: Otacon laboratorio, oikealla oleva taulun kehys

Korekado: miesten wc

Kozyou: kanjonissa olevan vesitankkirakenteen takana

Kutome: havainnointihuone

Makimura: piilossa panssarivarastossa, heikentyneen seinän takana

Matsuhana: ruumiita täynnä oleva käytävä, Otaconin laboratorion ulkopuolella

Mizutani: Metal Gear -taistelun aikana

Mori: hissin alin paikka, Comm Tower B

Mukaide: heijastus susikoiraluolan lammikossa

Muraoka: vesi rahtisatamassa

Nakamura: Merylin verilammikko, missä häntä ammutaan

Negishi: likavesiputous

Nishimura: Bakerin ruumiin vieressä

Okajima: madot oikean DARPA-pomon sellissä

Onoda: paikassa, jossa Baker on sidottuna

Sasaki: taulukehykset komentajan huoneessa

Sato: Comm Tower A, Hind D -ohjusten tuhoama katto

Scott Dolph: alhaalla pimeässä käytävässä Comm Tower A:n ja B:n välissä

Shigeno: heliport, turvakamera portaikossa

Shikama: sähköinen lattia

Shimizu: susikoiraluola, ensimmäinen ryömintäkohta

Shinkawa: syvällä Sniper Wolfin käytävässä toisen pylvään takana

Sonoyama: kidutuslaite

Takade: Ninja-huone, lasijuttu

Tanaka: heliport, nukkuva sotilas

Tougo: boilerihuoneen lopussa, Blast Furnacessa, jossa höyryä

Toyota: laatikko keskellä Ravenin varastoa

Uehara: hissin reuna paikassa, jossa ravenit ovat

Yamashita: ydinkärjen kärki varastossa

Yoshimura: ilmakanavan umpikuja

Yoshioka: silta blast furnacen kolmannessa kerroksessa.

Lisää aiheesta