Rune [4]

Ohjeita pelin loppuvaiheisiin. Siinä vaiheessa kun olet The Barren Canyonseissa, olet isompi, vahvempi, nopeampi ja entistä ketterämpi. Aseetkin ovat isommat. Aloita käyttämällä uutta hyppäämiskykyä päästäksesi korkealle kielekkeelle ja poistu samalla tavalla kuin näit Conrackin poistuvan edelläsi.

Käytävää eteenpäin mennessäsi löydän altaan, jossa on Lokin verta. Sitä ei ole enää syytä pelätä, vaan aivan päinvastoin: se parantaa. Ui sen jälkeen toiselle puolelle, poistu alueelta ja nouse ylös portaat. Poistu jälleen alueelta ainoalla mahdollisella tavalla ja hyppää katkenneen sillan toiselle puolelle. Jatka sitten seuraavalle alueelle.

Kulje eteenpäin seuraten vasemmanpuoleista seinää ja tuhoten vastaantulevia vihollisia niin paljon kuin huvittaa, kunnes saavut vasemmalla olevan pienen alkovin kohdalle, jossa on piikkejä, jottet pysty hyppäämään kukkulalta. Oikealla on kieleke, jonka päälle pystyt kiipeämään. Hyppää sieltä toisella puolella olevalle kielekkeelle. Jatka hyppimistä, tällä kerralla kanjonin poikki, mikä tekee jonkin verran vahinkoa. Kulje sen jälkeen ainoaan mahdolliseen suuntaan. Joudut ohittamaan kyläläisryhmän, joka taistelee vihollisia vastaan ja pääsetpä osalliseksi taisteluunkin, joten taistele sen verran kun on pakko ja jatka matkaa.

Kun saavut aukealle alueelle, älä jää ihailemaan maisemia, vaan suuntaa suoraan oikealle toiseen kanjoniin. Kiipeä vasemmalla olevalle tasolle (muista, että vihreä on nyt ystäväsi. Jatka aivan kapean polun päähän asti ja kiipeä pitkin ketjua, johon aikaisemmin olisit pystynyt yltämään vain unissasi. Murtaudu säteiden lävitse ja mene pienelle kielekkeelle, josta jatkat matkaasi tappaen sellaiset, jotka sitä kaipaavat. Lopussa hyppää vasemmalle, sitten alas, jonka jälkeen tornista tuleva ryhmä hyökkää kimppuusi. Kulje kuitenkin heidän ohitseen ja lopussa olevien puiden ohitse.

Saavut seuraavaan vaiheeseen, eli Embers of Hrafnborgiin. Mene haluamallesi polulle, sillä ne päättyvät kummatkin aukealle alueelle. Kun olet perillä, mene aivan vasemmalle, missä on pieni aukeama. Kiipeä takakautta siellä olevan rikkinäisen seinän päälle ja siitä yhä ylemmäs ja lopuksi hyppää kielekkeelle ja seuraa polkua. Kun pääset puiselle polulle (jos hyppäät kivipilarien poikki), löydät altaan, josta saa healthia, mutta mikään välttämätön poikkeama se ei ole.

Kulje siltaa pitkin aivan toiseen päähän asti ja jatka vasenta seinää pitkin, kunnes saavut viiniköynnökselle. Hyppää siitä seuraavaan köynnökseen ja sen jälkeen vasemmalla olevalle tasanteelle. Aivan tasanteen kauimmaisesta reunasta hyppää seuraavaan köynnökseen ja siitä vielä seuraavaan, jonka jälkeen voit loikata alhaalla olevaan luolaan ja jatkaa matkaasi sitä pitkin.

Käytä huimaa hyppykykyäsi päästäksesi eteenpäin laavahuoneessa. Hypi tasolta toiselle ja viimeiseltä kielekkeeltä hyppää heti vasemmalle höyrystä, kiipeä ylös ja suuntaa oikealle. Vastaasi tulee juuri mitä kaipasitkin: paljon suuria vihollisia. Takana oikealla olevaa allasta voi käyttää parantumiseen, mutta kuten kaikki muutkin matalat altaat, siitä loppuu puhti jonkin ajan kuluttua.

Kun olet saanut tapettua kaikki vastustajat, kiipeä korkealle kielekkeelle ja jatka matkaasi. Kulje eteenpäin niin kauan, että putoat pieneltä kukkulalta.

Suuntaa oikealle, sitten ylös ramppia ja jatka oikealle, kunnes joku romahduttaa takanasi olevan polun. Pelin saat loppumaan siten, että kuljet suoraan ylös kukkulaa ja tuhoat viimeisen Rune Stonen.

Parempi tapa lopettaa on kuitenkin kiven tuhomisen sijaan lähteä polun romahtamisen jälkeen oikealle ja tappaa siellä olevat kaksi vihollista. Sieltä kulje vasemmalle ja tapa kolme vihollista. Vastustajat ovat varsin helppoja, sillä niiden voittamiseksi ei tarvitse kuin juosta takaperin ja heilutella Dwarven Battle Axea.

Sama temppu toimii myös Conrackiin aina silloin tällöin. Silloin kun se ei toimi, yritä streiffata hänen ympärillään samalla kirvestä heilutellen. Jos sekään ei tunnu toimivan, yritä taistella Conrackia vastaan veden syvimmässä kohdassa, jolloin hän jostain syystä hyökkää vähemmän. Tapettuasi Conrackin, myötäile Odinia. Lopuksi ylitä silta ja nauti lopusta.