Serious Sam [2]

Seuraavassa aseita, varusteita ja muita juttuja, mitä Serious Samiin on kätketty. Aluksi pari ensimmäistä kenttää, lisää on tulossa myöhemmin.

Hatshepsut Temple

1. Heti aloituspaikasta lähde oikealla olevien pilarien luokse. Sieltä voit poimia toisen .45:n.

2. Jälleen lähde aloituspaikasta. Suuntaa ylös ramppia ja käänny rampin päällä vasemmalle. Tarkoitus on hypätä rampin vasemmalla puolella olevan talon katolle, mikä onnistuu juoksemalla uloketta pitkin ja lopuksi hyppäämällä. Katolta löytyy ammuksia raketinheittimeen.

3. Muuten sama kuin edellinen kohta, mutta suuntana on oikea. Sieltä löytyy raketinheitin.

4. Lähde aloituspaikasta ylös ramppia ja mene sitten ulos oikeanpuoleisesta ovesta, joka on ylemmän temppelialueen puolivälissä. Takana näkyy seinä, joka on ilmiselvästi erilainen kuin muu seinä. Kosketa seinää, pääset käsiksi kaksipiippuiseen haulikkoon.

5. Käänny aloituspaikassa ympäri ja lähde alaspäin ramppia. Rampin lopussa käänny oikealle ja käy avaamassa ovi. Saat viestin vapautuneista faneista ja näet tyyppejä, joilla on iso pää.

6. Muuten sama kuin edellinen, mutta mene toiselle puolelle. Oven räjäyttämiseen tarvitset raketinheitintä. Sisältä löydät Croteamin ohjelmoijat.

7. Käänny ympäri ja katso aavikkoa, joka näkyy kuutoskohdan ovesta. Lähde sen jälkeen juoksemaan aavikon takavasempaan kulmaan, josta loppujen lopuksi löydät puun. Puun luona on piilotettu sydänbonus.

Sand Canyon

1. Seuraava temppu on hivenen hankala. Kun ensimmäistä kertaa pääset tällä tasolla ulos, jatka matkaasi suoraan, kunnes vastaasi tulee vuoren seinä. Lähde sen jälkeen vasemmalle (sen rakennuksen vierestä, johon on tarkoitus mennä sisään) ja juokse tietyssä kulmassa vuoren reunaa ylös ja hypi. Siellä pitäisi näkyä kivisen alueen päällä puu, joka on suunnilleen hyppyjesi kohde. Tarkemmin ottaen yritä hypätä pikkuriikkiselle polulle puun vieressä. Tähän saattaa upota muutamia yrityksiä, mutta sitten kun viimein onnistut, pääset salaiselle polulle ja voit mennä alas noutamaan varusteita.

2. Tämä on lähes samanlainen kuin ykkönenkin. Voit hypätä saman rinteen ja rakennuksen välissä. Rakennuksessa on seinä, jota pystyy työntämään. Seinää on käytännössä mahdotonta olla huomaamatta, jos menee vuoren ja rakennuksen välistä.

3. Kun pääset huoneeseen, jossa on sammakkomaisia hyppijöitä, mene heti oikealle. Siellä on seinä, jota voi työntää. Salaiselta alueelta löytyy konepistooli ja ammuksia.

4. Sammakkohuoneen jälkeisessä huoneessa, heti oviaukon vasemmalla puolella, on piilotettu hyppyalusta, jolla voit hypätä korkealla olevan haarniskan luokse. Haarniska on toisella puolen oviaukkoa.

5. Suoraan eteenpäin hyppyalustasta on pieni sivuhuone, jossa on pikkuinen ramppi. Rampin alla olevassa kolossa on piilotettu terveysjuoma.

6. Aivan tason lopussa ennen rakennuksen sisään menemistä, yritä päästä rakennuksen päälle. Aivan rakennuksen vasemmalta reunalta voit juosta ja hyppiä vuoren rinnettä ylös (vienee muutaman yrityksen). Kun pääset ylös asti, pystyt siirtymään rakennuksen päälle. Siellä on haulikon ammuksia ja +1 terveyteen.

Star Trek: Starfleet Command II - Empires at War

Alusten ominaisuuksia pystyy muuttelemaan muokkaamalla Excelillä hakemistosta assets/spec löytyvää shiplist.txt-tiedostoa. Muista tehdä tiedostosta varmuuskopio ennen kuin alat muutella mitään.

Ei ole kovinkaan fiksua käyttää energiakäännöstä (High Energy Turn) patenttiratkaisuna ongelmiin taisteluissa, vaan sen käyttöä kannattaa harkita pitkään ja miettiä ennemmin sille vaihtoehtoja. Toki se voi pelastaa päivän, mutta yhtä hyvin se voi jopa tuhota oman aluksen.

Vetosäteet on hyvä asettaa torjumaan vihollisten ohjuksia. Vaikka se syökin aika rutkasti virtaa, on se vaihtoehtona kuitenkin parempi kuin että antaisi saman homman vaiheisille.

Moninpelissä kannattaa hyödyntää ryhmän voimaa. Hyökätkää aina porukalla yhden vihollisaluksen kimppuun kerrallaan ja jättäkää muut viholliset huomiotta. Kun yksi vastustaja tuhoutuu, siirtykää seuraavaan ja niin edelleen.

Lisää aiheesta