Star Trek: Klingon Academy [3]

Vielä pari lisäystä lehden 1/2001 vinkkeihin. Jos aiot lähettää loittoryhmiä, seuraavat asiat pitää tehdä: siirtimiin ja vetosäteeseen pitää poksauttaa ainakin 5 % tehoa, sillä on helpompaa vallata alus, kun siihen voi koko ajan lähettää tukijoukkoja. Toiseksi pitää (ei siinä tapauksessa, että haluaa uuden aluksen pysyvän kunnossa tai on muuten vaan Rambo) tuhota aluksen raskaimmat aseet, ettei itse kuole samalla hetkellä kun suojat laskeutuvat. Loppu pitää improvisoida.

Tehtävässä 5 kannattaa ajaa asteroidien välissä kohteen luo, muuten... Asteroiditehtävissä vetosäde on painonsa arvoinen kullassa, sillä nappaat vain aluksen kiinni ja alat nuijia sitä kiviin kaasuttamalla ja peruuttamalla, koska viholliset yrittävät yleensä pysyä saman välimatkan päässä. Temppu vaatii harjoittelua.

Akatemiakampanjan loppupuolelle sijoittuvassa tehtävässä, jossa pitää nuijia satelliittien suojaamaa planeettaa ja sen kuuta (saa lisäpisteitä tarkasta näöstä), paikalle putkahtava Ulysses voi tuottaa jonkin verran ongelmia. Siitä tosin selviää määräämällä toverit sen kimppuun ja pommittamalla itse sen fotonitorpedolaukaisimia. Ennen kuin Ulysses putkahtaa paikalle, kannattaa tuhota tulenjohtosatelliitti. Tällöin muut satelliitit räimivät toisiaan.

Muistaakseni tehtävässä 8 pitää estää sota tholiaaneja vastaan. Se tosin on lähinnä testi uskollisuudesta Imperiumia kohtaan. Siispä kun näyttäydyt tholiaanialuksille, ne ottavat yhteyttä ja antavat kaksi vaihtoehtoa: joko luovutat johtajasi ja järjestät rauhan sekä saat erään tutun kenraalin pomppimaan seinillä, tai jos et suostu tähän, rauhaa ei välttämättä tule, mutta Chang on kuin Naantalin aurinko.

Lisää aiheesta