Supercell lopettaa Rush Warsin

Supercell lopettaa Rush Wars -mobiilipelin kehityksen, kertoo yhtiön blogipäivitys.

Rush Wars ehti edetä betatestiin asti ja pyöri testimarkkinoilla kolme kuukautta. Peli-ideana oli tornipuolustusvariantti, jossa lähetettin omia joukkoja vastustajan tukikohtaa tuhoamaan.

"Tiimin tavoitteena oli erilainen rakenna ja taistele -peli kasuaaleille pelaajille. Palautteen mukaan peli tuntui itseään toistavalla, joten teimme muutamia muutoksia. Muutokset eivät auttaneet pitkällä tähtäimellä eikä tehnyt muuttanut pelityyliä riittävästi, jotta se olisi niin hauska kuin toivomme. Haluamme olla varmoja, että julkaisemiamme pelejä pelataan vuosi ja muistetaan ikuisesti. Valitettavasti, emme uskoneet, että edes Rush Warsin kehitystyön jatkaminen veisi meidät tavoitteeseen", blogissa maalaillaan.

Mobiilipelimarkkinoilla niin sanotun softlaunchin aikana testataan pelaajien sitoutumista ja käyttäytymistä pelissä. Jos tulokset eivät ole tyydyttäviä, niin peliä ei todennäköisesti kannata julkaista. 90-luvun vanhan nyrkkisäännön mukaan 60 prosenttia pelinkehitysbudjetista menee markkinointiin, mutta mobiilipelimarkkinoilla markkinoinnin osuus voi nousta 90 prosenttiin. Jos tähtäimessä on lataus- ja tuottolistojen TOP 10 -sijat, pelin mainostaminen on pelinkehityksen kallein vaihe. Siksi Supercell lopettaa projektinsa mieluummin ajoissa, jos ei usko riittävästi pelin menestykseen.