nnirvi submitted a new blog post: Voittaako neljä ihmistä yhden hirviön? Kun metsästät hirviötä, varo ettei hirviö metsästä sinua. Left for Deadin tekijöiden Turtle Rock Studiosin Evolved on poikkeuksellisen kiinnostava moninpeli. Neljä pelaaja metsästää viidettä, mutta tämäpäs onkin hirviö, joka ksavaa voimassa ja raivossa. Kas tässä videota joka pelaajan kannalta ja rautalangan vääntävät itse tekijät. http://youtu.be/qvhjTP5bp6w http://youtu.be/m97O1dQAyhc Continue reading the Original Blog Post
On kyl kiva nähdä että jämähtäneeseen räiskintägenreen tulee raikkaita tuulahduksia tämän ja Titanfallin muodossa.
Ihmiset on aikas tankin oloisia. Jättiläismäinen hirviö hyppää päälle ja takoo nyrkeillä, mitäs tässä vähä tuli naarmuja vaan.
Joo ei ihan vakuuta. Kaikki kestävät vauriota ihan hirveesti. Mitä mieltä tommosessa on, että täytyy räiskiä tai hakata (hirviönä) toisia pari minuuttia ennen kuin tulee kuolema. Näinköhän tommosta jaksais oikeesti kovin montaa tuntia tahkota? Kenttäki aika perus putki, näyttää lähinnä joltain SoF2 kentältä. Jossain Kabutossakin oli jo vuonna miekka ja kilpi mielenkiintosemmat kentät.
Jaahas, mitenkäs ihmiset jotka täällä mollaavat peliä mallintaisi vahingon? Ihmiset kuolisivat kahdesta osumasta jolloin pelit olisivat tyyliin puolen minuutin pituisia kun pillastunut emakko käy hieman kutittelemaan kylkeä? Eihän Left 4 Deadissäkään pelaaja kuollut heti vaikka oli satapata zombia hakkaamassa, tai yhdestä tankin lyönnistä, tai parista hunterin raapaisusta. Se mikä videossa turhautti oli informaation vähyys. Ei näytetty paljon vahinkoa pelaajat saivat tai paljon heillä oli hipareita jäljellä. Jos olis käynyt selväksi paljon monsu tekee vahinkoa, olisi varmaan katsojallekin välittynyt parempi kuva hirviön vaarallisuudesta. Vaan vaikuttihan tuo varsin mielenkiintoiselta.
Ehkä turhan kärjistetty, joten kokeillaan sitten uudestaan: Noin, nyt on tuo pahin ääripää poissa häiritsemästä. Ehkä nyt voit vastata kysymykseen? Luulen edelleen videon kitsastelu informaation suhteen aiheuttaa ongelmia. L4D on huono verrokki siinä mielessä, että siinä kaikki hahmot olivat käytännössä samanlaisia, skinit vain olivat eri. Tässä on kuitenkin käsittääkseni hahmoluokkia jotka ovat hyvin erilaisia, joten voisi olla ihan järkeen käypää, että tankki kestää huomattavasti enemmän osumaa kuin joku heiveröisempi luokka. Ongelmana on, ettei video kertonut laisinkaan paljonko hahmot ottivat vahinkoa, miten eri luokat tukivat toisiaan (jossain vaiheessa mainittiin jonkun viskelevän henkilökohtaisia suojakilpiä) ja miten varustukset vaikuttavat vahinkoon (panssarit yms.). Enkä ole täysin varma miten tuossa videossa näkyvästä kentästä saa putken, kun joka suuntaan tuntui pääsevän rämpimään jos mieli teki.
Pelistä tulisi 100% mielenkiintoisempi jos hirviölläkin on hahmoluokkia. Vaikka silleen että perusmörri on aina sama, ja sitten kun se saa levelin saa valita uuden hahmoluokan/vahvistaa edellistä, jolloin aikaisemmin kohdattu olio on jotain muuta. Leveleitä voisi olla 3 yhteensä. Jotain perittyjä bonuksiakin voisi pitää joka kannustaisi kokeilemaan erilaisia hirviöitä.
Pelitin ennakossahan mainittiin että hirviö kehittyy syömällä ja erillaisia hirviöitäkin on ilmeisesti tulossa.
Minun käsittääkseni noita monstereita on monta erilaista, joilla on ihan eri pelityylit, eivät ne kaikki ole tuollaisia tankkeja kuin tuo Goliath. Vissiin tuo pelaaja vielä pelasi aika huonosti ja kärsimättömästi, eli sen olisi pitänyt vain rauhassa syödä noita pikkuoliota niin paljon kuin mahdollista ja kasvaa kovaksi - sehän oli ihan alkutekijöissään siinä vaiheessa kun väijytti sen yhden kaverin. Tai siis, voihan pelin toisaalta tietty vain dumata paskaksi yhden videon perusteella, josta ei edes ymmärtänyt puoliakaan.
Missä dumataan paskaksi? En kyllä tiedä mimmoista pelkoa tuo monsteri aiheuttaa jos ihmiset kestävät noin pitkään suoraa hakkaamista ja joku puskassa istuva kroko tappaa heti.
Viestissä #7 lähinnä. Sinänsä olen ihan samaa mieltä kanssasi, mutta henk.koht. en tosiaan lähtisi vetämään mitään hirveän pitkälle vietyjä johtopäätöksiä pelin balanssista yhden videopätkän perusteella.
No en mäkään, mutta eipä tuossa muu silmään pistänyt, tosin Pelitin jutussakaan ollut mitään siihen viittaavaa.
Muistan lukeneeni että hirviöllä pelaavalle on myös vaihtoehtoja. Aluksi voit valita muutamasta erilaisesta hirviöstä ja pelin edetessä saat ohjata kehitystä haluamaasi suuntaan. Myös metsästäjiä tulee olemaan enemmän kuin neljä. Eli on neljä eri classia, mutta samassa classissa on useampia eri hahmoja joista valita joilla jokaisella on classin omat skillinsä mutta myös omat erikoisskillisä. Kaikenkaikkiaan yksi ps4 kovimmista tulevista peleistä, ainakin henkilökohtaisesti.